Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erdem, Didem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ÇOCUKLAR İÇİN AÇIK ALANDA OYUNA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ: UYARLANMASI VE PSİKOMETRİK ÖZELLİKLERİ
    (2020) Erdem, Didem
    Bu araştırmanın amacı, çocukların açık alanda oyunoynamaya yönelik tutumlarının belirlemek için geliştirilenaçık alanda oyun tutum (AAOT) ölçeğini Türkçe’yeuyarlamak ve psikometrik özelliklerini incelemektir.AAOT özgün ölçeği, 9-13 yaş çocukların açık alandaoynamaya yönelik tutumlarının değerlendirildiği 12madde ve iki alt ölçekten oluşan 4’lü Likert tipinde biraraçtır. Aracın Türk kültürüne uygunluğu ve dilseleşdeğerliği değerlendirildikten sonra 9–13 yaş arası 521öğrenciye uygulama yapılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizisonuçları iki faktörlü yapının Türkiye örneklemine uygunolmadığını göstermiştir. Bu aşamada, hedef kültürdefaktör yapısının açımlaycı faktör analiziyle incelenmesinekarar verilmiştir. Türkiye örnekleminde 12 maddelikAAOT ölçeği, toplam varyansın %54.46’sını açıklayan üçfaktörlü bir yapı göstermiştir. Bu üç faktörlü modelingerçek verilere uyumu DFA ile değerlendirildiğinde,model uyumunun iyi düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır.Açık alanda oyunun faydalarına ilişkin alt ölçek dörtmaddeden (?=.70), açık alanda yapılandırılmamış oyunailişkin alt ölçek üç maddeden (?=.67) ve açık alanda oyunoynamaya yönelik korkular alt ölçeği beş maddeden(?=.81) oluşmaktadır. Çalışmanın ikinci aşaması farklı birörneklem grubunda yürütülmüştür. Bulgular, cinsiyetegöre tam ölçüm değişmezliğinin sağlandığını ve puanlarıncinsiyet, yaş, anne baba eğitim düzeyi ve okul öncesieğitim alma durumuna göre farklılık göstermediğini ortayakoymuştur. Sonuç olarak, AAOT ölçeğinin Türkiyeörnekleminde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araçolduğu belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    EBEVEYNLER İÇİN YENİ BİR BAŞ ETME MODELİ: YENİ OTORİTE ŞİDDETSİZ KARŞI KOYMA
    (2017) Kılıçarslan, Suat; Erdem, Didem
    Şiddet ve saldırganlık içeren davranışlar, Türkiye ve dünyadaki en önemli toplumsal problemlerdendir. Bu problemin erken ve etkili biçimde çözülebilmesi için gerekli önleme ve müdahale çalışmalarının yapılması gerekmektedir. Saldırgan davranışlara sahip çocukları olan annebabaların ebeveynlik becerilerinin artırılması ve ebeveyn çocuk ilişkilerinin onarılmasına yönelik sistemik yaklaşıma dayalı olarak geliştirilmiş olan Şiddetsiz Karşı Koyma: Yeni Otorite Modeli nispeten yenidir ve aile ve okul ortamlarında uygulanması özellikle Avrupa’da hızla yayılmaktadır. Türkiye’de çocuk ve ergenlerde görülen şiddet ve saldırganlık içeren davranışları önleme ve bu türden davranışlara müdahaleye yönelik ebeveyn programları sayıca azdır. Anne-babalar ve aile üyeleriyle birlikte çalışmakta olan Şiddetsiz Karşı Koyma programının etkililiğinin ele alındığı araştırmaların ise çok sınırlı sayıda olduğu ve bu konuda yapılacak yeni uygulama ve araştırmalara ihtiyaç olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda, araştırmanın amacı, çocuk ve ergenlerde görülen saldırgan davranışların azaltılması amacıyla geliştirilmiş olan Şiddetsiz Karşı Koyma Modeli ve ebeveyn programını tanıtmak, şiddet gibi köklü problemlerle baş etmede bu yeni yaklaşımın Türkiye’de uygulanabilirliğini artırarak alanda çalışan uygulayıcılar ve araştırmacılar için yeni bir perspektif oluşturmaktır. Bununla birlikte, dünyada yaygınlaşmakta olan Yeni Otorite Modeli’nintemel ilkelerinin ve amaçlarının, kullanılan teknik ve uygulamalarının gözden geçirilmesi ve Türk kültürü açısından uygulanabilirliğinin tartışılması amaçlanmaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Turkish version of the Satisfaction with Life Scale: Measurement Invariance across Gender
    (2023) Erdem, Didem
    The purpose of this study was to investigate the measurement invariance in the Turkish version of the Satisfaction with Life Scale according to gender among university students. A convenience sample of 312 university students (194 females) was participated in the study. Multi-group confirmatory factorial analyses were performed to examine the measurement invariance. The results showed a first-order one-factor solution fitted to the Turkish sample. The findings revealed that the configural and metric invariances were achieved with respect to gender. However, scalar invariance could not be reached across gender. When constrained the parameter of item four across gender, then partial scalar invariance was achieved. Ongoing analysis showed that strict invariance was achieved across gender. Establishing at least partial scalar invariance is important in that it permits comparison of latent means between subgroups. Understanding how satisfaction with life differs depending on gender and culture in the context of psychological well-being could lead a deeper conceptualization of this attribute. Moreover, this study emphasizes that valid inferences are only possible with well-developed psychometric tools.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim