Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Hakan Erdem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    BURULMA DÜZENSİZLİĞİNİN BETONARME KİRİŞLER VE KOLONLAR ÜZERİNE ETKİLERİ
    (2016) Hakan Erdem
    Depreme dayanıklı yapı tasarımında taşıyıcı sistemin burulma düzensizliğine sahip olması istenmez. Burulma düzensizliği betonarme yapıların kiriş ve kolon iç kuvvetlerini etkiler. Bu değişimden dolayı gereken donatı alanı ve yapı maliyeti artabilir. Bu çalışmada burulma düzensizliğinden kaçınmanın, betonarme kiriş ve kolonlarda oluşan iç kuvvetler üzerindeki etkileri ve bu kuvvetlere bağlı olarak hesaplanan donatı alanlarındaki değişimler incelenmiştir. İlkönce, hesaplamalarda burulma düzensizliği olmayan bir yapı seçilmiştir. Sonra bu yapıdaki bir kolonun boyutları değiştirilmiş ve rijitlik merkezleri farklı olan burulma düzensizlikli taşıyıcı sistemler oluşturulmuştur. İdeCad7 programı ile yapılar analiz edilmiş ve düzensizlikler, iç kuvvetler ve donatı miktarları karşılaştırılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Burulma Düzensizliğinin Betonarme Yapı Davranışına Etkileri
    (2016) Hakan Erdem
    Yapıların taşıyıcı sistemlerinin depreme dayanıklı taşıyıcı sistem seçimi ilkelerine uygun seçilmemesi yapının davranışını olumsuz etkiler. Yapıların kütle ve rijitlik merkezlerinin çakıştırılmaması da burulma düzensizliğine sebep olur. Bu durumda olan yapıların bazı parametreleri, burulma düzensizliğinin etkilerini görmek için incelenecektir. Hesaplamalarda kolon boyutları değiştirilerek farklı eksantirisiteye ve rijitliklere sahip taşıyıcı sistemler oluşturulmuş ve İdeCAD programı kullanılarak yapılar modellenmiş ve analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar yapısal düzensizlikler, yapı ağırlığı, birinci periyotlar ve taban kesme kuvvetleri için karşılaştırılmıştır
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Nominal moment capacity of box reinforced concrete beams exposed to fire
    (2009) Hakan Erdem
    The performance of steel reinforced concrete (RC) beams with a box cross section exposed to fire is studied. The cross-section is divided into an appropriate number of segments so that non-uniform temperature profiles and variations of constitutive relationships across the section can be represented accurately. The temperature distribution in the cross-section is calculated by the finite difference method. The nominal moment capacity of RC beam is obtained using equilibrium of forces in the segments of beam. Advantage of circulating cold water and cover concrete on the nominal moment capacity under fire is examined. Results obtained by the prepared computer program were found to predict the fire resistance and performance of RC box beams well.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yüksek sıcaklığa maruz T-kesitli betonarme kirişlerin eğilme taşıma gücü
    (2010) Hakan Erdem
    Can ve mal kaybına neden olan yangınlar, hem beton ve çeliğin malzeme dayanımının ve hemde betonarme elemanların moment taşıma kapasitelerinin azalmasına neden olurlar. Betonarmeden yapılan kirişler de sıcaklıktan etkilenmekte ve taşıma gücünde büyük azalmalar meydana gelmektedir. Yüksek sıcaklığın zararlı etkilerinin araştırılabilmesi için ele alınan kesitlerde, sıcaklık dağılımı ve kuvvetlerin belirlenmesi gerekir. Bu çalışmada, ISO834’de verilen bağıntı ile kesit yüzeylerine etkiyen sıcaklık hesaplanmıştır. Laplace ısı iletim bağıntısı kullanılarak kesit içindeki sıcaklık dağılımı ve Eurocode2’de verilen bağıntılarla malzeme dayanımlarındaki kayıplar belirlenmiştir. Isı iletim bağıntısı sonlu farklar yöntemi ile çözülerek küçük parçalara bölünen kesit içindeki sıcaklık dağılımı bulunmuştur. Kesit içindeki küçük parçalarda oluşan azalan malzeme dayanımları kullanılarak çekme ve basınç kuvvetleri elde edilmiş ve daha sonra kuvvetlerin dengesinden moment taşıma kapasiteleri bulunmuştur. Ayrıca, T-kesitli betonarme kirişlerdeki sıcaklık dağılımının belirlenmesi için de pratik bir yöntem önerilmiştir. Bu çalışmada, önerilen pratik yöntemin yeterliliği ve yüksek sıcaklığın kirişlerin taşıma gücüne olumsuz etkisi incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, önerilen pratik yöntemin tablalı kesitlerde sıcaklık dağılımının hesaplanmasında oldukça etkili olduğu ve yangın etkime süresinin uzamasıyla kesit taşıma gücünde büyük kayıplar meydana geldiği görülmüştür.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim