Yazar "KILIÇ, Selim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Avrupa Birliği İklim Politikaları ve Karar Almada Oyun Teorisi Yaklaşımı(Niğde Üniversitesi, 2008) ÖZEL, Mehmet; KILIÇ, SelimDünyamız sanayileşme sonrası toplumsal bir gerçeklik olarak ortaya çıkan çevre sorunlarıyla karşı karşıyadır. Çevre sorunları arasında bugün dünyayı tehdit eden en önemli gelişmelerden birisi, kuşkusuz küresel ısınma ve buna bağlı olarak ortaya çıkan iklim değişikliğidir. Küresel ısınma ve iklim değişikliği yönündeki verilerin güçlü bir şekilde ortaya konmasından bu yana, bu tür bir felaketin boyutları ve buna yönelik alınması gereken önlemler tartışılmaktadır. Küresel bir sorunun, ancak küresel çapta işbirliği ile çözülebileceği anlayışından hareketle, Avrupa Birliği’nin hem birlik içinde hem de dünya genelinde bu konuda önemli girişimleri bulunmaktadır. Avrupa Birliği’nin, başta emisyon gazlarının sınırlandırılması yönündeki çabaları, onu ekonomik, kültürel ve siyasal liderliği ile birlikte, çevre sorunlarının çözümünde de dünyada çapında öncü bir konuma getirmiştir. Çevre sorunlarının ortaya çıkmasında ve bugünkü boyutlara ulaşmasında sorumluluklarının bilincinde gözüken Avrupa Birliği’nin, kendi kurumları aracılığıyla sorunlara çözüm aramaktadır. Ancak, bu kurumların çalışmasında ve karar almasında, bir yandan üye devletlerin çıkarları diğer yandan artan çevre sorunları, zaman zaman tereddütler yaşanmasına ve karar mekanizmalarınıntıkanmasına neden olmaktadır. Bu çalışma, AB’nin iklim sorunları çerçevesindeki çabalarını ve hukuksal düzenlemelerini incelemektedir.Öğe Yüksek Öğretimde Çevre Eğitimi Alan Ve Almayan Öğrencilerde Çevre Bilinci: Niğde Üniversitesi Örneği(Niğde Üniversitesi, 2010) KILIÇ, Selim; İNAL, M. EminNiğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nde çevre sorunları ve çevre hukuku gibi çevreyle ilişkili dersler verilmektedir. Buna karşılık İşletme Bölümünde çevreye ilişkin her hangi bir ders verilmemektedir. Yapılan bu çalışma, çevre dersi alan ve almayan bölümler arasında doğa insan ilişkisi bağlamında çevreye karşı tutum ve davranışların ne ölçüde değiştiğini ortaya koymak ve her hangi bir değişiklik varsa bunun ne kadarının davranışlara yansıdığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bunun için yeni ekolojik paradigma olarak bilinen ve çevreci yaklaşımları ölçtüğü kabul edilen araştırmalardan yararlanılarak, Kamu Yönetimi ve İşletme bölümü dördüncü sınıf öğrencilerine yönelik olarak anket hazırlanmıştır. Her iki bölüm öğrencilerinin verdiği cevapların, insan merkezli ve çevre merkezli model çerçevesinde hangisine daha yakın olduğu ve aralarında anlamlı bir fark olup olmadığı SPSS 15.0 programı kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak yüksek öğretimde alınan eğitimin bölümlerde okuyan öğrencilerin çevreye yaklaşımlarını etkilediği belirlenmiştir. Ancak bu eğitim sürecinin çevreci davranışlar üzerinde her hangi bir etkisi tespit edilememiştir.