Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karatay, Nur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Opendyslexic yazı tipinin disleksili öğrencilerin akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerine etkisi
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2022) Karatay, Nur; Ünal, Emre
    Bu araştırmada, disleksi tanılı öğrencilerin okuma akıcılığının ve okuduğunu anlama becerilerinin arttırılmasında OpenDyslexic yazı tipinin etkisi incelenmiştir. Bu amaç dahilinde; a) OpenDyslexic fontun okuma güçlüğü olan öğrencilerin sesli okuma hızının artırılmasındaki etkisine, b) OpenDyslexic fontun okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma doğruluğunun artırılmasındaki etkisine, c) OpenDyslexic fontun okuma güçlüğü olan öğrencilerin prozodik okuma düzeylerinin artırılmasındaki etkisine, d) OpenDyslexic fontun okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma düzeylerinin artırılmasındaki etkisine, e) OpenDyslexic fontun okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerinin artırılmasındaki etkisine bakılmıştır. Araştırmaya "Öğrenme Güçlüğü" tanılı ve "Skolastik Becerilerde Karma Tip Bozukluk" alt tanılı üç öğrenci katılmıştır. Katılımcılar 10 yaşında ve dördüncü sınıf düzeyindedir. Araştırmada tek denekli araştırma desenlerinden "Denekler Arası Çoklu Yoklama Modeli" kullanılmıştır. Araştırmanın deney süreci, iki deney koşulundan oluşmaktadır. Bunlar; başlama düzeyi ve uygulama evresidir. Araştırma sonuçları, okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma akıcılığının ve okuduğunu anlama düzeyinin arttırılmasında OpenDyslexic fontun üç öğrencide de etkili olduğunu göstermektedir. Katılımcıların üçünün de okuma hızında, okuma doğruluğunda, prozodik okumalarında ve okuduğunu anlama becerilerinde artış tespit edilmiştir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim