Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kart, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çokkültürlü Eğitim Mümkün mü?
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2019) Kart, Mehmet; Şimşek, Hüseyin
    Bu çalışmanın amacı, çokkültürlü eğitim sürecine ilişkin alanyazında yer alan olumsuzluklardan yola çıkarak Türk eğitim sistemi içerisinde son yıllarda önemi gittikçe arttığı düşünülen çokkültürlü eğitimin mümkün olup olmadığını tartışmaktır. Tarama modelinde gerçekleştirilen ve betimsel bir nitelik taşıyan bu çalışmada doküman incelemesi/analizi kullanılmıştır. Bu kapsamda, alanyazında yer alan; mülteci öğrencilerin yaşadıkları sorunları ve çokkültürlü eğitime getirilen eleştirileri içeren araştırmalar ele alınmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda şu tespitlerin öne çıktığı söylenebilir: Yabancı uyruklu öğrencilerin ebeveynleri, bu süreci anlama ve çocuğa destek olma konusunda çeşitli sorunlar yaşamaktadırlar. Dil yetersizlikleri, kendi ülkelerinde bir eğitim yaşantılarının olmayışı veya eğitim birikimlerinin yetersiz olması, okul atmosferi, idarecilerin/öğretmenlerin davranış ve tutumlarından kaynaklanan problemlerdir. Bununla birlikte, yeni yaşam alanlarındaki fiziksel ve sosyal sorunlar, yerleşecekleri yerin kesin olarak belli olmaması, bir yerde uzun süre kalmama/kalamama gibi etkenler diğer sorun alanlarını oluşturmaktadır. Ayrıca, yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçeyi tam olarak anlayamama, Türk arkadaşları ile iletişim kuramama ve öğretmenlerin aile ile iletişim kuramaması gibi çeşitli dil ve iletişim sorunları da yaşadıkları belirlenmiştir. Bu sorunların yanı sıra alışageldiği yaşam tarzından, ilişkilerinden ve sosyal çevresinden uzak kalan bireylerin göç ettikleri yerde çeşitli duygusal sorunlar yaşadıkları da tespit edilmiştir. Böylesi bir olumsuz yaşantı geçmişi sonucunda akademik yönden de başarısız oldukları çalışma sonuçlarından anlaşılmaktadır. Çokkültürlü eğitimin tanımımın yapılamaması, farklı görüşlere sahip kimselerin bu süreci kendilerine göre yorumlaması, bu eğitime geç yaşlarda başlanması ve tarihsel gerçeklerin çokkültürlü eğitim sürecinde olumsuz tartışmalar doğurması gibi eleştiriler de çokkültürlü eğitimin güçlükleri olarak tespit edilmiştir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim