Yazar "Kaynar, Ahmet Nuri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortak bilgi yapılandırma modelinin 'Hücre ve bölünmeler' ünitesindeki kavramsal anlama, akademik başarı ve kalıcılığa etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Kaynar, Ahmet Nuri; Mutlu, MehmetOrtak Bilgi Yapılandırma Modeli'nin ele alındığı bu çalışmanın amacı, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli'nin yedinci sınıf öğrencilerinin "Hücre ve Bölünmeler" ünitesinde kavramsal anlama, akademik başarı ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığı üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kayseri ili Talas ilçesinde bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu iki farklı şubede öğrenim gören 74 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın uygulama aşamasında; "Hücre ve Bölünmeler" ünitesinin öğretiminde deney grubu için Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli'ne göre hazırlanan yöntemler, kontrol grubu için MEB'in güncel müfredatına göre hazırlanan yöntemler kullanılmıştır. Araştırma deneysel bir çalışma olup, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın verileri akademik başarı testi ve kavramsal anlama testi ile toplanmıştır. Çalışma gruplarına hem ön test hem de son test olarak akademik başarı testi ve kavramsal anlama testi uygulanmıştır. Ayrıca uygulamadan 4 hafta sonra çalışma gruplarına akademik başarı testi kalıcılık testi olarak tekrar uygulanmıştır. Araştırma bulgularının çözümlenmesinde IBM SPSS 24.0 paket programı ile bağımsız grup t-testi istatistiksel tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinden elde edilen bulgular ışığında; Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli ile öğretimin, 7. sınıf öğrencilerinin "Hücre ve Bölünmeler" ünitesine ilişkin kavramsal anlamalarını ve akademik başarılarını arttırmada ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığını sağlamada klasik yöntemle öğretime göre daha fazla etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır.