Yazar "Kudal, Tahsin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerinin tarihi çevre bilgilerinin değerlendirilmesi (Niğde örneği)(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, 2023) Kudal, Tahsin; Tokcan, HalilBu çalışmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin tarihi çevre bilgilerinin değerlendirilmesidir. Çalışmada bu amaçla betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı dört ortaokulda öğrenim gören 404 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada ortaokul öğrencilerinin tarihi çevre bilgilerinin (Niğde örneği) ölçülmesi amacı ile 18 soruluk dört seçenekli çoktan seçmeli test ile 10 soruluk eşleştirme başarı testi hazırlanmış ve uygulanmıştır. Araştırma sonucunda çalışma grubunda yer alan öğrencilerin Niğde'de yer alan tarihi yapılardan Alaaddin Cami, Gümüşler Manastırı, Bahçeli Roma Havuzu ve Hüdavend Hatun Türbesi en fazla tanıdıkları tarihi çevreler olurken; Hatıroğlu Çeşmesi, Çelebi Hüsameddin Cami, Cullaz Sokak ve Kesikbaş Türbesi en az tanınan tarihi çevreler olmuştur. Yine araştırma sonuçlarına göre kadın öğrencilerin tarihi çevre bilgileri erkek öğrencilerden; 5. Sınıf öğrencilerinin tarihi çevre bilgileri 6. Sınıf düzeyindeki öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksektir. Araştırma sonucunda katılımcıların tarihi çevre bilgilerinin baba ve anne eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılığa yol açmadığı görülmüştür. Bu çalışma ortaokul öğrencilerin tarihi çevre bilgilerini betimsel tarama yoluyla ortaya koymuştur; öğrencilerin tarihi çevre bilgilerini geliştirmede deneysel çalışmalar yapılması önerilebilir.