Yazar "Liman, Belgin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe CİNSİYET VE ANNE-BABA EĞİTİM DÜZEYİNİN 66-77 AYLIK OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARIN DUYGULARI TANIMA VE DUYGU DÜZENLEME BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ(2020) Liman, BelginAraştırmada 66-77 aylık okul öncesi çocukların, cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeyinin duyguları tanımave duygu düzenleme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma tarama modelindedir. Çalışma grubu 145çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada “Kişisel Bilgi Formu”, “Duyguları Tanıma Testi” ve “DuyguDüzenleme Ölçeği (DDÖ)” kullanılmıştır. Veri analizinde nonparametrik testlerden yararlanılmıştır.Cinsiyete göre değişkenlik ve olumsuzluk puan ortalamalarının farklılaştığı; duygu düzenleme ileduyguları tanıma puan ortalamaların ise farklılaşmadığı saptanmıştır. Anne ve baba eğitim durumuduyguları tanıma ve değişkenlik ve olumsuzluk davranış puan ortalamalarında anlamlı bir farklılıkyaratmıştır. Anne-baba eğitim durumuna göre çocukların duygu düzenleme becerileri farklılaşmaktadır.Duyguları tanıma ile duygu düzenleme arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır.Öğe Investigation of Self-Efficacy Beliefs and Professional Self-Perceptions of Preschool Teachers(2020) Liman, Belgin; Paksoy, Sümeyra Arzu OralThe research aims to investigate the relationship between self-efficacy beliefs of the teachersworking in preschool education institutions and their professional self-esteem. Survey model was used in thisstudy. Research group consisted of 110 preschool teachers who work in independent kindergartens, nurseryschools and private kindergartens located in the city center of Nigde. At the end of research, it is seen that thereis no significant difference between the preschool teachers’self-efficacy beliefs and professional self-esteemaccording to their age, marital status, the institution of employment, acquired academic degree, and attendanceto in-service training programs. While there is a significant difference among the teachers’ professional selfesteemaccording to the duration of service; no significant difference is found between their self-efficacy beliefscores. It is found that there is a low level of positive relationship between the preschool teachers’ self-efficacybeliefs and professional self-esteem. It is a well-known fact that self-efficacy perception of individuals isaffected by the verbal assessments of other people. Therefore, the positive aspects of teachers can beappreciated by the school administrators and the teachers’ participation in the decision-making process of theschools can be ensured. Teachers may be provided with the opportunity to excel in the profession and toimprove themselves. In order to improve teachers' self-efficacy and professional self-esteem, participation inin-service training courses and activities can be ensured.Öğe KIZ ERGENLERİN ANNE-BABA-ERGEN ARASINDAKİ ÇATIŞMA DURUMLARINA VE EBEVEYN TEPKİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ(2019) Yavuzer, Yasemin; Liman, Belgin; Kılıçarslan, SuatBu araştırmada kız ergenlerin bir çatışma durumundaanne ve babalarının nasıl davrandığı ve kendileriannelerinin yerinde olsalardı nasıl davranacaklarıkonusundaki görüşleri incelenmiştir. Çalışma nitel biraraştırma olarak yapılandırılmış ve ergenlerin görüşleriaraştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmışgörüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Görüşmedeergenlerden önce anne babaları ile olan ilişkilerinitanımlamaları istenmiş ardından yedi farklı çatışmadurumu verilmiştir. Ergenlerin bu çatışma durumlarınayönelik “Anneniz nasıl davranır?”, “Babanız nasıldavranır?”, “Siz annenizin yerinde olsaydınız nasıldavranırdınız?” sorularını yanıtlamaları istenmiştir.Çalışma grubu Orta Anadolu’da bir il merkezinde kızmeslek lisesine devam eden 28 kız ergenden oluşmaktadır.Araştırma sonucunda, kız ergenlerin babaları ile ilişkilerinianne ile olan ilişkilerine göre daha iyi olarak tanımladıklarıgörülmektedir. Ergenler çatışma durumlarında anneleriningenellikle saldırgan davranışlar, babalarının ise saldırganve problem çözme davranışları gösterdiklerinibelirtmişlerdir. Ergenler ise kendileri annelerinin yerindeolsaydı problem çözme davranışları göstereceklerinibelirtmişlerdir. Bulgular birlikte değerlendirildiğinde,anneyle kız ergen arasında daha fazla çatışma yaşandığı,annenin çatışma durumlarında saldırgan davranışlar ortayakoymasının anneyle olumlu ilişkileri azalttığı söylenebilir.Öğe Öğretmen-Öğrenci İlişkisinin Öğrencilerin Duygu Düzenleme ve Duygu İfade Etme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi(2021) Liman, BelginAraştırmanın amacı, 5-6 yaş çocuklarının öğretmenleri ile olan ilişkilerinin, duygu düzenleme ve \rduygu ifade etme becerileri üzerindeki yordayıcı etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma \rgrubunu basit rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 2019-2020 eğitim öğretim yılında İç Anadolu \rBölgesinin bir ilinde MEB’e bağlı bağımsız anaokullarına ve anasınıflarına devam eden 146 çocuk ile \r22 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Duygu Düzenleme \rÖlçeği, Duygu İfade Etme Testi ve Öğretmen-Öğrenci İlişki Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin \ranalizinde çok değişkenli regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuç; öğretmen-öğrenci ilişkisinin çatışma \ralt boyutu ve cinsiyet değişkeni değişkenlik/olumsuzluk puanlarını anlamlı düzeyde yordamaktadır. \rÖğretmen-öğrenci ilişkisinin çatışma boyutu değişkenlik/olumsuzluk alt boyutunda pozitif yönlü; \rcinsiyet değişkeni ise negatif yönlü bir ilişkiye sahiptir. Duygu düzenleme puanları üzerindeki etkileri \rbakımından en güçlü ve anlamlı yordayıcının çatışma, ikinci güçlü ve anlamlı yordayıcının cinsiyet, \rüçüncü güçlü ve anlamlı yordayıcının ise yakınlık değişkeni olduğu saptanmıştır. Öğretmen-öğrenci \rilişkisinin çatışma ve yakınlık boyutu duygu düzenleme ve duygu ifade etme alt boyutunda pozitif \ryönlü yordayıcı etkiye sahiptir.Öğe Okul Öncesi Çocukların Öz Düzenleme Becerilerinin Ego Sağlamlık Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi(2024) Liman, BelginÖz düzenleme, yaşamın ilk yılarında kazanılması gereken temel bir beceridir; çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik sürecinde olumlu ve olumsuz sonuçlara sebep olabilmektedir. Özellikle okul öncesi dönem, ego gelişiminde önemli bir süreçtir. Araştırmada öz düzenleme becerilerinin okul öncesi dönem çocuklarının ego sağlamlık düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca çalışmada çocukların öz düzenleme becerileri ve ego sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Çalışma grubunu okul öncesine devam eden 5-6 yaş aralığındaki 309 çocuk ve anneleri oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeği (Anne Formu) ve Çocuk Ego Sağlamlığı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi Pearson Korelasyon analizi ve CHAID analizi ile yapılmıştır. Sonuç olarak çocukların toplam öz düzenleme becerileri ve dikkat, çalışma belleği, engelleyici duygu, engelleyici davranış düzenleme ile ego sağlamlık düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu, çocukların öz düzenleme beceri düzeyleri arttıkça ego sağlamlık düzeylerinin de arttığı tespit edilmiştir. Araştırmada okul öncesi çocuklarında dikkat alt boyutunun çocukların ego sağlamlık düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak manidar düzeyde birincil belirleyici etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca dikkati orta düzeyde olan çocuklardan engelleyici kontrol duygu davranışı yüksek olan çocukların ego sağlamlık düzeylerinin daha iyi olduğu tespit edilmiştir. Çocuklarda ego ve ego sağlamlığının desteklenmesi ve gelişimine önem verilmelidir. Araştırma sonuçları, çocukların ego dayanıklılığını geliştirmek için uygun müdahale adımları oluşturulmasına rehberlik edebilir.Öğe SANAT EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN ERGENLERİN ÖZ-YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ(2019) Liman, BelginSanat eğitimi, kazandırdığı geniş perspektif ile ergenlerin içinde bulundukları dönemidaha uyumlu, daha yaratıcı ve üretken olarak geçirmelerine, kendilerini tanıyarak (neyapıp ve yapamayacaklarına), sağlıklı benlik ve kişilik geliştirmelerine yardımcı olabilmektedir.Nitekim sorunlarıyla baş edebilme, kendini ifade edebilme, (deşarj olabilmegüdüsünün ve ortamının oluşturulması) duygusal, sosyal ve akademik öz yeterliğin gelişimineönemli katkıda bulunacaktır. Bu nedenle araştırmanın çalışma kapsamında, liseöğrencilerinin sanat eğitimi alıp almama durumunun öz-yeterlik düzeylerini etkileyeceğidüşünülerek, 9. ve 11. sınıf öğrencilerinin öz-yeterlik düzeylerinin (duygusal, sosyal veakademik) incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelindedir. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Niğde ili merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlıiki farklı lisede yapılmıştır. Araştırmaya her iki okuldaki 9. sınıf (n=213) ve 11. sınıfta(n=180) öğrenim görmekte olan toplam 393 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak\"Çocuklar İçin Öz-yeterlik Ölçeği\" kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul türüaçısından duygusal, sosyal öz-yeterlik puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılıkolmadığı; akademik öz-yeterlik puan ortalamaları arasında ise anlamlı bir farklılık olduğubulunmuştur. Ayrıca 11. sınıf öğrencilerinin ortalama olarak 9. sınıf öğrencilerinegöre duygusal öz-yeterlik düzeylerinin daha yüksek olduğu; sosyal ve akademik öz-yeterlikdüzey puan ortalamalarının birbirine yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.