Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mustak, Seher" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri (Denizli şehri örneği)
    (Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017) Mustak, Seher; Yalçınkaya, Elvan
    Bu çalışmanın amacı, Denizli ilindeki sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimi ile ilgili görüşlerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Denizli ilinin de içinde bulunduğu ülkemiz tarihi kültürel miras ögeleri bakımından oldukça zengin bir geçmişe sahiptir. Bu tarihi kültürel miras ögelerini gelecek nesillere aktarmak için en büyük görev sosyal bilgiler öğretmenlerine düşmektedir. Bundan dolayı çalışmada sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihi kültürel miras eğitimine ilişkin görüşlerine yer verilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma, 2016-2017 eğitim öğretim döneminde Denizli ilinde bulunan 12 ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma için, 20 sosyal bilgiler öğretmeninin görüşleri alınmıştır. Öğretmenlerin cevaplandırmaları için 7 tane açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu oluşturulmuştur. Ortaya çıkan verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin tarihi kültürel miras ögelerine ve tarihi kültürel miras eğitimine karşı ilgisiz olmadıkları ve programda bu konunun yeterince yer verilmesine rağmen 5. 6. ve 7. sınıf düzeylerinde yoğun verilmediğini belirtmişlerdir. Tarihi kültürel miras eğitimi verilirken görsel materyal eksikliği en çok karşılaşılan sorun olmuş ve bu konunun öğrencide kalıcı olması için en çok tercih edilen yöntem ve teknik ise gezi gözlem olmuştur. Tarihi kültürel miras eğitimi için sosyal bilgiler dışında Türkçe dersinde de verilmesinin uygun olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca çalışmaya katılan öğretmenler bulundukları il olan Denizli’deki tarihi kültürel miras ögelerine karşı ilgisiz olmadıkları görülmüştür.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim