Yazar "Nurhan Atalay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe EXAMINING PERCEPTIONS OF SCIENCE AND TECHNOLOGY LITERACY OF CLASSROOM TEACHER CANDIDATES(2017) Barış Çaycı; Nurhan AtalayÖğrencilerin fen okuryazarı bireyler olarak yetişmeleri için gereken olan bilgi, beceri, tutum ve değerleri edinmelerini sağlayacak en önemli faktörlerden biri tüm öğretim programlarında olduğu gibi programı sınıflarında uygulayacak öğretmenlere bağlıdır. Öncelikle öğretmenlerin öğrencilerinde bu becerileri geliştirebilmeleri için kendilerini yönelik fen okuryazarı olmaları, öğrencilerin fen okuryazarlığını geliştiren etkinlikler ile ilgili bilgi sahibi olmaları ve kendilerine ilişkin yeterlik algılarının yüksek olması beklenmektedir. Öz yeterlilik algısı bireyin kendi yeteneklerinin ve kapasitesinin farkına varmasıdır. İlkokulda fen ve teknoloji okuryazarlığını kazandıracak olan sınıf öğretmenlerinin bu konuda kendilerine ilişkin öz yeterlik algılarının yüksek olması beklenir. Bu bağlamda sınıf öğretmeni adaylarının kendilerine ilişkin fen ve teknoloji okuryazarlığı algılarının belirlenmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okuryazarlıklarına yönelik öz yeterlik algılarının belirlenmesidir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma Orta Anadolu Bölgesinde, bir üniversitenin üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören 219 sınıf öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler Caymaz (2008) tarafından oluşturulan "Fen ve Teknoloji Okuryazarlığına Yönelik Öz Yeterlik Algısı" ölçeği ile toplanıp tarama modeli ile analiz edilmiş, daha sonra ölçüt örnekleme kullanılarak 18 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmelerle nitel veriler toplanmıştır. Araştırmada ölçekte yer alan maddelerin ortalamasına göre öğretmen adaylarının öz yeterlik algı düzeylerinin "Orta düzeyde yeterli" olduğu belirlenmiştir. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okuryazarlığına yönelik öz yeterlik algılarının bazı değişkenler açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştırÖğe Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri(2018) Şengül S Anagün; Nurhan Atalay; Celal Murat KandemirBilgi toplumunda, küreselleşme olgusu, bilginin hızla yayılması ve geniş kitlelere ulaşması, farklı özellikteki kültürlerin birlikte yaşama zorunluluğu, bilim ve teknolojideki gelişmeler tüm kurumların olduğu gibi eğitim kurumlarının da işlevlerini değişime uğratmıştır. Öğrencilere kendi kendilerini değerlendirmede ve kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmede yardımcı olması, çalışmaların belirli bir süreç boyunca toplanması nedeniyle belirli bir zaman diliminde gerçekleşen gelişimi gösterme olanağı tanıması gibi özellikleri dikkate alınarak portfolyoların ölçme değerlendirme sürecinde kullanımı öngörülmüştür. Eğitim teknolojisindeki ilerlemeler düşünüldüğünde öğretmenlerin ya da öğretmen adaylarının ürünlerinin bir sonraki eğitim sürecine ve diğer öğretmenlere ve adaylara taşımasını sağlayabilecek olan e-portfolyo uygulamalarının yaygınlık kazanacağı söylenebilir. Bu gelişim ve değişimler dikkate alındığında sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi II dersinde e-portfolyo uygulamasına yönelik değerlendirmelerinin ve süreçte kendilerine ilişkin kazanımlarının belirlenmesinin alana katkı sağlayacağı ön görülmektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının eportfolyo uygulamasına ilişkin kendilerine yönelik değerlendirmelerinin ortaya konulması amaçlandığı araştırmada, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji (olgubilim) yaklaşımından yararlanılmıştır. Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi II dersinde e-portfolyo uygulamasına yönelik değerlendirmelerinin ve süreçte kendilerine ilişkin kazanımlarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada e-portfolyo oluşturma sürecinin "Pedagojik Bilgi", "Alan Bilgisi", " Teknoloji Kullanım Becerisi " ve " Düşünme Becerisi" alt başlıklarında sınıf öğretmeni adaylarına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Sınıf Öğretmeni Adaylarının Girişimcilik Becerisine İlişkin Yeterlik Algıları(2017) Şengül S. Anagün; Nurhan AtalayEğitim programlarında 21. yüzyıl becerilerinin ve yaşam becerilerinin altında yer alan "girişimcilik" becerisine sahip bireylerin yetiştirilmesi hemen hemen tüm ülkelerin eğitimlerinde amaçlanmaktadır. Eğitim yoluyla öğrencilerin girişimci özelliklerinin geliştirilmesini sağlamak için ilkokul öğretim programlarından başlanarak öğrencilere girişimciliğin yararları fark ettirilmeli ve girişimci özellikler öğretilmelidir. Bu gerekçe ile girişimcilik kültürünün erken çocukluktan itibaren okullarda kazandırılması gerektiği düşünülerek farklı ülkelerin eğitim programlarında girişimcilik becerisine yer verilmiştir. İlkokul öğretim programlarında yer verilen girişimcilik okullarımızda öğrencilere kazandırılması için öncelikle öğretmen adaylarına ve öğretmenlere bu becerinin kazandırılması ve bu konuda bilgi ve deneyim sahibi olmalarının sağlanması gerektiği söylenebilir. Bu da ancak Eğitim Fakülteleri'nde öğretmen adaylarına verilen eğitim ile sağlanabilir. Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının "girişimcilik" becerisine ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşıma dayalı olarak desenlenmiştir. Araştırmaya Sınıf Öğretmenliği dördüncü sınıfta öğrenim gören 14 sınıf öğretmen adayı katılmıştır. Veriler toplanmıştır. tekniğinden öğretmen adaylarının girişimcilik kavramını "dikkat çeken", "kendine güvenen", "donanımlı", "lider", "üretken", "yeniliklere açık", "aktif", "risk alan" kişilik özellikleri ile açıklamışlardır. Sınıf öğretmeni adaylarının, kendine güven, fırsatları görme ve değerlendirme, duygusal zekâ gibi girişimciliğe ilişkin boyutları yaşamlarında daha sıklıkla yer verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının girişimciliğe ilişkin risk alma, yeniliklere açık olma ve lider olma gibi özelliklerini yaşamlarında kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi(2018) Hüseyin Anılan Anılan; Şengül Saime Anagün; Burcu Anılan; Nurhan Atalay; Zeynep KılıçBu çalışmanın amacı, eğitim fakülteleri dergilerinde yayımlanan sınıf eğitimi ile ilgili çalışmalara ilişkin araştırma eğilimlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, eğitim fakültesi dergilerinde yayımlanan sınıf eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmalar; araştırmanın kuramı, konusu, örneklem-çalışma grubu, veri toplama araçları ve veri analiz teknikleri bağlamında incelenmiştir. Eğitim fakülteleri dergilerinde yayımlanan sınıf eğitimi ile ilgili çalışmaların incelendiği bu araştırma nitel araştırma modeli ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, makalelerin ULAKBİM veri tabanında yer alan Eğitim Fakültesi dergilerinde yer alması, 2010-2016 yılları arasında basılmış, derginin erişime açık olması ve sınıf eğitimi ile ilgili olması ölçütleri dikkate alınmıştır. Bu ölçütler göz önüne alındığında araştırmada 21 dergide ki 2010-2016 yılları arasında yayımlanmış sınıf eğitimi ile ilgili 311 makaleye ulaşılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında doküman incelemesi tekniğinden yararlanılmış ve veri analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, eğitim fakültesi dergilerinde yayımlanan sınıf eğitimi ile ilgili makalelerde en çok değerlendirme, düşünme, özyeterlik, ilkokuma yazma ve duyuşsal özellikler gibi konulara değinildiği görülmüştür