Yazar "Orhan, Hatice" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerinin çevre sorunları algılarının karikatür yoluyla belirlenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018) Orhan, Hatice; Tokcan, HalilBu çalışma ile, ortaokul öğrencilerinin çevre sorunları algılarının karikatür yoluyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016/2017 eğitim-öğretim yılının 2. yarıyılında Niğde ilinde bulunan 8 Ortaokulda öğrenim gören 500 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 7 çevre sorununa ilişin ikişer toplamda 14 karikatürden oluşan çalışma yaprağı kullanılmıştır. Çalışma yaprağında 3 adet soru ile verilen çevre sorununa ilişkin öğrenci algıları, öğrencilerin sorunu tespit etme düzeyleri ve soruna ilişkin çözüm önerileri incelenmiştir. Çalışma sonunda verilen cevaplara ilişkin ilişkin öğrenci görüşleri karşılaştırılarak farklı kategoriler altında gruplandırılmış ve tablo haline getirilmiştir. Öğrencilerin verilen tüm karikatürlerdeki çevre sorunlarına ilişkin cevaplar incelendiğinde öğrencilerin genel anlamda %50'den fazlasının çevre sorunlarına ilişkin doğru algıya sahip oldukları, sorunları doğru tespit edebildikleri ve sorunlara doğru öneriler getirebildikleri söylenebilir. Bu sonuçta bize öğrencilerin farklı konulara ilişkin algılarını tespit etmede karikatürün etkili bir araç olduğu sonucunu vermektedir. Bu çalışmada çevre ortaokul öğrencilerinin çevre sorunları algılarını tespit etmede karikatür kullanılmıştır. Farklı konu ve farklı sınıf düzeylerinde algı belirlemede karikatürlerden yararlanılabilir.