Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Osman Barak" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ABD ve Türk Üniversitelerindeki İşletme Eğitim Yapılarının Karşılaştırılması ve İşletme Eğitiminde Yeni Yönelimlerin İncelenmesi
    (2007) Aykut Göksel; Osman Barak
    Örgütlerin çevresi çok hızlı bir sekilde değismektedir. Bu değisim, örgütleri etkilediği gibi üniversiteleri de etkilemektedir. Amerikan üniversiteleri özellikle isletme biliminin doğduğu ve hızla gelistiği bilim yuvaları olarak kabul edilmektedir. ?sletme biliminin temel çalısmaları ve günümüz yeni gelismeleri bu üniversitelerde vücut bulmustur. Bu çalısmanın amacı Türk ve Amerikan üniversitelerinin isletme bölümlerinin eğitim yapılarını arastırmak, karsılastırmak ve isletme eğitimindeki yeni trendleri ortaya çıkartmaktır. Bu çalısmada, ders, bölüm, fakülte ve üniversitelerin karsılastırmasını yapabilmek için karsılastırma kriterlerinin yetersiz olduğu fark edilmis ve gerekli kriterler gelistirilip tanımlanmıstır. Söyle ki; ?sletme bölümü karsılastırılan birim olarak ele alındığında, Türkiye de bölüm, ABD de fakülte (1.Uzmanlasma kademesi) olarak yapılandığı, Türkiye üniversitelerindeki isletme bölümlerinin Ana bilim dalları olarak dikey farklılastığı ABD de fakültelerin bölüm olarak dikey farklılastığı (2. uzmanlasma kademesi) tespit edilmektedir. ABD üniversitelerinde isletme fakültelerinin altında bulunan bir bölüm kendi içinde farklı uzmanlık alanlarına dikey olarak ayrısmaktadır (3. uzmanlasma kademesi) Bu uzmanlık alanlarının da bazıları kendi içinde alt uzmanlık sahalarına dikey olarak farklılasmaktadır (4. uzmanlasma kademesi). Bu çerçevede bu tür karsılastırmalarda kullanılabilecek kriterler su sekilde tanımlanmıstır; Kademe genisliği, bir uzmanlasma derecesinin yatay farklılasma adedidir. Uzmanlasma derinliği, uzmanlasma seviyelerinin kademe genisliklerinin toplamına esittir. Çalısma sonuçları, Amerikan isletme eğitimi yapısının yatay ve dikey olarak çok belirgin özellikler içinde farklılastığını ortaya koymakta, bu farklılıklar Türk üniversitelerinin isletme eğitimleri için yeni trend ve anlayıslar olusturmaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İMKB de Aşırı Reaksiyon Anomalisi ve Davranışsal Finans Modelleri Kapsamında Değerlendirilmesi
    (2008) Osman Barak
    Bu çalışma, hisse senedi piyasasında gözlemlenen ve uluslararası literatürde de varlığı kanıtlanan aşırı reaksiyon anomalisinin Türkiye piyasasında da geçerli olup olmadığını araştırmak ve elde edilen bulguları davranışsal finans modelleri kapsamında değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, literatür taraması ve uygulama olmak üzere iki ana bölümden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında teorik yapı iki ana başlık altında ele alınmıştır. Teorik bölümde, hisse senedi piyasasında gözlemlenen fiyat anomalileri ve davranışsal finans modellerine ilişkin detaylı teorik bilgi verilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında, dünya piyasalarında gözlemlenmekte olan aşırı reaksiyon anomalisinin İMKB’de de var olup olmadığı araştırılmakta, elde edilen bulgular davranışsal finans modelleri kapsamında tartışılmaktadır. Bu kapsamda, Ocak 1992-Aralık 2004 yıllarına ilişkin İMKB’nin fiyat davranışı, oluşturulan hipotez testleri ile ampirik olarak analiz edilmiştir. Araştırmada, uzun dönem, aşırı reaksiyon anomalisini ölçmek üzere, 5 yıllık kazanan/kaybettiren portföyleri oluşturulmuş ve bu portföylerin takip eden 5 yıldaki performansları gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlar literatürü destekler nitelikte, geçmişte kazandıran hisse senetlerinden oluşan portföylerin takip eden dönemde kaybettirdiği yada daha az kazandırdığı, kaybettiren portföylerin ise takip eden dönemde kazandırdığı saptanmıştır. Analiz sonuçları davranışsal finans modelleri kapsamında tartışılmıştır.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim