Yazar "Sağlam, Yunus" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin fiziksel aktivite düzeyleri ile yaşam kalitesi düzeylerinin karşılaştırılması (Bitlis İli örneği)(Niğde Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Sağlam, Yunus; Yılmaz, GürkanBu çalışmanın amacı Bitlis ilinde görev yapan öğretmenlerin fiziksel aktivite düzeyleri ile yaşam kalite düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırma Bitlis ilinde görev yapan erkek (n=276) ve kadın(n=198) gönüllü öğretmeni (n=474) kapsamaktadır. Araştırmanın başlangıcında Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından izin alınmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlere Fiziksel Aktivite Kısa Formu ile birlikte SF-36 yaşam kalite (8 Alt Boyut, 2 özet skor) ölçeği yanında yaş, cinsiyet, boy, vücut ağırlığı ve öğretmenlik branşını belirten kişisel bilgi formları uygulanmıştır. Katılımcıların fiziksel aktivite düzeyleri incelendiğinde; yaş, cinsiyet ve öğretmenlik branş sınıflandırmalarına göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık tespit edilirken (p<0,05), beden kitle indeksi sınıflandırmasına göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05).Katılımcıların Yaşam kalite özet skorları incelendiğinde; yaş, cinsiyet ve öğretmenlik branş sınıflandırmalarına göre fiziksel sağlık skorlarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık tespit edilirken (p<0,05), mental sağlık skorlarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05). Beden kitle indeksi sınıflandırmasına göre mental sağlık skorlarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık tespit edilirken (p<0,05), fiziksel sağlık skorlarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05). Yine katılımcıların fiziksel aktivite sınıflandırmaları ile yaşam kaliteleri arasındaki fark incelendiğinde ise; Fiziksel sağlık skorlarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık tespit edilirken (p<0,05), mental sağlık skorlarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05). Buna göre fiziksel aktivite düzeyleri arttıkça fiziksel sağlık düzeylerinin arttığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak; öğretmenlerin fiziksel aktivite düzeyleri arttıkça fiziksel sağlık özet skorlarının arttığı, buna karşın mental sağlık özet skorlarında herhangi bir değişikliğin olmadığı tespit edilmiştir.