Yazar "Salih Uslu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin Karakter Eğitimine İlişkin Görüşleri(2015) Salih UsluBu çalışmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğrencilerinin karakter eğitimine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma verileri, 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı’nda bir devlet üniversitesinin pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına kayıtlı 235 öğrenciden elde edilmiştir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada; veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Karakter Eğitimine İlişkin Görüş Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri IBM SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğrencilerinin karakter eğitimine ilişkin görüşlerinde cinsiyetlerine ve yaşlarına göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Mezun olunan lisans programı değişkenine göre ise istatistiksel açıdan anlamlı farklılık saptanmıştır. Ayrıca bulgular ışığında çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe Sosyal Bilgiler Dersinde Kazanım-Değer İlişkisi(2015) Deniz Tonga; Salih UsluHer alanda çok ciddi gelişmelerin yaşandığı bir dünyada değer eğitimine olan ihtiyaç da giderek artmaktadır. Özellikle değerlerin kazanılma sürecinde insan hayatında ilköğretim kademesinin önemli bir yeri vardır. Türkiye'de sosyal bilgiler dersi kapsamında 2005 yılında yürürlüğe giren yeni müfredatın en önemli özelliklerinden biri de değer boyutudur. Bu araştırmada, sosyal bilgiler dersinde iki önemli parçanın, değerlerle kazanımların ilişkisinin bir değerlendirmesini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu nedenle "Sosyal bilgiler dersinde kazanımlar ile doğrudan verilecek değerler arasındaki ilişki nasıldır?" sorusuna cevap aranmıştır. Bu amaç doğrultusunda 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerler ile kazanımlar arasındaki ilişki incelenmiş, kazanımların değerleri yansıtıp yansıtmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama türünde nitel bir araştırma olarak tasarlanmış ve veri toplama aracı olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre bilimsellik, barış, hak ve özgürlüklere saygı değeri ile kazanımlar arasında ilişki kurulabilirken; diğer değerlerle kazanımların, genel olarak zayıf ve dolaylı yollardan ilişkili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe SOSYAL BİLGİLER DERSİNDEN BEKLENTİLERİN KARŞILAŞTIRILMASI(2014) Ali Altıkulaç; Salih UsluSosyal Bilgiler dersiyle ilgili bilinen en yaygın beklenti, iyi vatandaş yetiştirmektir. Her devlet kendi sosyal, kültürel ve tarihsel özelliklerini benimsemiş bireyler yetiştirme amacı güder. Bu durum genellikle eğitim sistemlerinin genel amaçlarında açıkça ifadesini bulur. Türk Eğitim Sisteminde sosyal bilgiler öğretiminin amaçları, köklü geleneğimiz ve eğitim sistemimizin dayandığı temeller ve ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir. Sosyal Bilgiler dersi için de durum benzerdir. Bu araştırma, resmi olarak belirlenmiş amaçların, Sosyal Bilgiler eğitim sürecinin farklı unsurları tarafından nasıl algılandığını ve bu yöndeki beklentilerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ortaokulda görev yapan 40 öğretmen, öğrenim gören 40 öğrenci ve 40 öğrenci velisinin Sosyal Bilgiler dersinden beklentilerinin karşılaştırılması yapılmıştır. Durum çalışması niteliği taşıyan bu araştırmada elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve elde edilen bulgular sistematik karşılaştırma yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırmacılar tarafından veri toplamak amacıyla öğrenci, veli ve öğretmenler oluşturulmuştur. Görüşme formları katılımcıların Sosyal Bilgiler dersinin mevcut durumunu ve dersten beklentilerini belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşturulmuştur. Öğretmen, öğrenci ve velilerin Sosyal Bilgiler dersine bakışı ve dersten beklentileri farklılıklar göstermektedir. Araştırmanın bulgularına göre, Sosyal Bilgiler dersinin kazandırdıkları konusunda veli ve öğrencilerin görüşlerinin birbiriyle benzerlik gösterdiği, diğer taraftan konuyla ilgili öğretmen görüşlerinin farklılık gösterdiği görülmüştür. Dersin kazanım, içerik, öğretim süreci ve değerlendirme kriterleri belirlenirken bu beklentilerin göz önünde tutulması yararlı olacaktırÖğe SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ MEDYA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİ(2016) Salih Uslu; Kubilay Yazıcı; Mehmet ÇetinBu çalışmanın amacı, farklı değişkenler açısından (üniversite, cinsiyet, sınıf, kişisel bilgisayara sahip olma ve barınma türü) sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma verileri 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Dicle Üniversitesi ve Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda öğrenim görmekte olan 478 öğretmen adayından elde edilmiştir. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan "Kişisel Bilgi Formu" ve Karaman ve Karataş (2009) tarafından geliştirilen "Medya Okuryazarlığı Düzey Belirleme Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS programı vasıtasıyla gerekli istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet ve kişisel bilgisayara sahip olma değişkenleri açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği, üniversite, sınıf düzeyi ve barınma türü değişkenlerinde ise anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Araştırmada ayrıca sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlık düzeylerinin yüksek (sıklıkla) düzeyde olduğu tespit edilmiştirÖğe Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının demografik değişkenler açısından incelenmesi(2015) Salih UsluBu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bazı demografik değişkenler açısından mesleki benlik saygılarının incelenmesidir. Araştırma verileri 2012-2013 eğitim- öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 230 öğretmen adayından elde edilmiştir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve Arıcak (1999) tarafından geliştirilen “Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri IBM SPSS 20.0 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının cinsiyet, tercih sırası ve öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği, mezun olunan lise türü, sınıf, anne veya babalarının öğretmen olup olmadığı, anne ve baba öğrenim durumları, anne ve baba meslek durumları ve ailenin aylık toplam geliri değişkenleri açısından ise anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır.Öğe Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özel alan yeterliklerine ilişkin öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(2014) Cengiz Dönmez; Salih UsluBu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretmeni özel alan yeterliklerine ilişkin öz-yeterlik inanç düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma verileri, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Adıyaman Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Akdeniz Üniversitesi, Kastamonu Üniversitesi, Niğde Üniversitesi, Uşak Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dallarında öğrenim gören 1024 öğretmen adayından elde edilmiştir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada; veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve Uslu (2014) tarafından geliştirilmiş olan “Sosyal Bilgiler Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Öz-Yeterlik İnançları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri IBM SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanç düzeylerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları lise türlerine, anne baba öğrenim durumlarına, baba meslek durumlarına, ailelerinin aylık toplam gelir durumlarına göre farklılaşmadığı; ancak öğrenim gördükleri sınıf düzeyine, üniversitelerine, sosyal bilgiler öğretmenliğini seçme nedenlerine ve anne meslek durumlarına göre anlamlı farklılıklar gösterdiği görülmüştür.Öğe TARİH ÖĞRETMENLERİNE GÖRE HATIRATLARIN EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILABİLİRLİK DURUMLARI(2015) Cengiz Dönmez; Kubilay Yazıcı; Salih UsluBu araştırma, tarih derslerinde hatıratların eğitimsel bir araç olarak kullanılma durumları ile ilgili tarih öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Betimsel analiz yaklaşımı kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada çalışma grubu belirlenirken nitel araştırmanın amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulmuş açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler; betimsel analiz yaklaşımına uygun bir şekilde; (1) Betimsel analiz için bir çerçeve oluşturma, (2) Tematik çerçeveye göre verilerin işlenmesi, (3) Bulguların tanımlanması ve (4) Bulguların yorumlanması aşamaları takip edilerek analiz edilmiştir. Analizler sonucunda tarih öğretmenlerinin hatıratların kullanılabilirliği ile ilgili görüşleri “Bilgi Sahibi Olma Durumları”, “Olumlu ve Olumsuz Yönler”, “Derslere Göre Kullanılabilirlik Durumları” ve “Hangi Boyutlarda Kullanılabileceği” temaları altında yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda hatıratların eğitim-öğretim sürecinde kullanılmalarına ilişkin çeşitli öneriler sunulmuştur.Öğe TÜRK VE AMERİKAN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÜLTÜREL MİRAS EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI(2014) Cemil Cahit Yeşilbursa; Salih UsluKültürel miras kavramı son yıllarda önemi giderek artan bir kavramdır. Kültürel mirasın korunması için birçok uluslararası kurum çalışmaktadır. Aynı zamanda birçok ülke de kendi kültürel mirasını korumak için çeşitli tedbirler almaktadır. Bu tedbirler arasında son zamanlar da eğitimin rolü ön plana çıkmaktadır. Kültürel mirasın korunmasın en önemli faktörlerden birinin bu konuda bilinçli bireyler yetiştirmek olduğu çeşitli kurumlar ve otoriteler tarafından vurgulanmaktadır. Kültürel miras konuları bu bakımdan okul ders programlarına kadar girmiştir. Bu derslerden birisi de sosyal bilgiler dersidir. Sosyal bilgiler dersinin amaçlarından birisi de kültürel miras konusunda bilinçli vatandaşlar yetiştirmektir. Sahip oldukları fikirler ile gelecek nesilleri etkileyecek olan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültürel miras eğitimine yönelik tutumları önemli görülmektedir. Bu çalışmanın amacı Türk ve Amerikan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının karşılaştırmaktır. Çalışmanın verileri nicel ve nitel veri toplama araçları kullanılarak toplanmıştır. Nicel verileri toplamak için Kültürel Miras Eğitimi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Nitel veriler dört açık uçlu soru vasıtasıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre hem Türk hem de Amerikan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kültürel miras eğitimine yönelik başlangıçta oldukça yüksek olumlu tutuma sahip oldukları görülmüştür. Nitel sonuçlar karşılaştırıldığında ise hem Türk hem de Amerikan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarih yerleri değerli bir öğretim ve öğrenim aracı olarak gördükleri ortaya çıkmıştır. Hem Türk hem de Amerikan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihi yerleri korumanın önemli olduğunu düşündükleri görülmüştür