Yazar "Soycan, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANILAN GIUSEPPE GARIBOLDI’NİN “DIE ERNSTEN ÜBUNGEN FÜR FLÖTE” İSİMLİ ETÜT KİTABININ ANALİZİ(2022) Soycan, MerveÇalışmada Giuseppe Gariboldi’ye ait etüt kitabının teknik açıdan incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda kitapta bulunan 58 etüt, içerdiği tonalite, ölçü sayısı, oktav aralığı, tartım, artikülasyon, süsleme, modülasyon, aralık, arpej ve dizi bakımından incelenmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde içerik analiz tekniklerinden kategorisel analiz kullanılmıştır. Araştırmada belirlenen kategoriler frekans analizine tabi tutularak tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır. İncelenen etüt kitabında, etütlerin çoğunluğunun do majör ve sol majör çalışmalardan oluştuğu, etütlerde basit ve bileşik ölçü sayısına, tartım ve artikülasyon çeşitliliğine, modülasyonlara, arpej, dizi, aralık, uzun ses çalışmalarına yer verildiği, etütlerin içerdiği en ince ve en kalın sesler incelendiğinde, 3 oktav ses aralığı içerisinde flütün hemen her notasına yönelik çalışma yaptırdığı tespit edilmiştir. İncelenen etüt kitabının başlangıç flüt eğitimine uygun olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe MÜZİKSEL İŞİTME, OKUMA VE YAZMA İLE İLGİLİ GELİŞTİRİLMİŞ ÖLÇME ARAÇLARININ İNCELENMESİ: İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI(2019) Soycan, Merve; Babacan, EzgiEğitim, öğretim sürecinde yapılan ölçme ve değerlendirme, yürütülen eğitim programının niteliğini ortaya koymakta önemli bir unsur teşkil etmektedir. Ölçme ve değerlendirme için geliştirilen ölçme araçlarının, eğitimin her alanında olduğu gibi müzik eğitimi alanında da önemi büyüktür. İçeriği ile öğrencilerin ritim duygularını, notaları okuma, duyma ve yazma becerilerini, müziksel bellek ve dikkatlerini geliştirmeyi, müzikalitelerini ve genel müzik başarılarını arttırmayı amaçlayan müziksel işitme, okuma, yazma (MİOY) dersi diğer müzik derslerine de alt yapı oluşturmaktadır. Eğitimde ölçmenin önemi göz önüne alındığında, müzik eğitimi için temel derslerden biri olduğu düşünülen MİOY eğitimi ile ilgili geliştirilmiş ölçme araçlarının önemi ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, MİOY alanında geliştirilmiş olan ölçme araçlarının sistematik olarak incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış, doküman incelemesi yoluyla elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmada kullanılacak olan kaynakları belirlemek amacıyla, literatür taraması yapılmış; konu ile ilgili yalnızca yurtiçi çalışmalar, YÖK tez veri merkezinden ulaşılabilen kaynaklar, yayımlanmış makaleler ve yazarı ile iletişime geçilerek ulaşılan ölçme araçları (n=22) çalışma kapsamına alınmıştır. Araştırmada yurt içi kaynaklardan ulaşılabildiği kadarıyla, MİOY alanında geliştirilmiş olan ölçme araçlarının yayın yılına, yayın türüne, örneklem grubuna, soru şekline, içeriğine ve geçerlik-güvenirliğine göre dağılımı tablolaştırılarak incelenmiştir.Öğe PİYANO DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI(2018) Soycan, Merve; Birer, Aysun Rabia HamzaoğluBu çalışmada Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’ndaöğrenim gören öğrencilerin piyano dersine yönelik tutumlarını belirlemekamacıyla bir ölçek geliştirme amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunu üç farklı üniversitede, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenimgörmekte olan lisans 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden 306 kişioluşturmuştur. Ölçek maddelerinin birbirinden bağımsız, anlamlıfaktörlere ayrılıp ayrılmadığını görebilmek için döndürülmüş temelbileşenler analizi yapılmış, test maddelerinden alınan puanlar ile testintoplam puanı arasındaki ilişkiyi açıklamak için madde toplam puankorelasyonu hesaplanmıştır. Faktör analizine göre, 8 madde 1. faktörde,5 madde 2. faktörde ve 4 madde 3. faktörde toplanmıştır. 1. faktör “İlgi”,2. faktör “Kaygı” ve 3. faktör “Özen” başlıklarını almıştır. Açımlayıcı faktöranalizi ile ölçme aracının örtük yapısı belirledikten sonra doğrulayıcıfaktör analizi ile bu örtük yapının doğrulanması için LISREL programıkullanılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonunda ise modele ilişkinuyum indeks değerleri GFI=0.89, AGFI=0.85, NFI=0.95, CFI=0.97 veRMSEA=0.080 olarak hesaplanmıştır. Tutum ölçeği geliştirmeçalışmasında yapılan analizler sonucu, 17 maddeden oluşan ölçeğin 3faktörlü olduğu görülmüş ve ölçeğin iç tutarlığını saptamak içinhesaplanan Cronbach Alpha katsayısı 0.909 olarak tespit edilmiştir. Eldeedilen bu değere göre ölçeğin iyi derecede güvenirliğe sahip olduğusöylemek mümkündür. Geliştirilen tutum ölçeği ile elde edilecek bulgularsayesinde, mesleki müzik eğitimi almakta olan lisans öğrencilerininpiyano dersine yönelik tutumları belirlenebilecektir.Öğe The Effect of Online Application on Academic Achievement and Attitude in Musical Hearing Reading and Writing (MHRW) Lesson*(Hacettepe Univ, 2023) Soycan, Merve; Babacan, EzgiThis research was conducted to reveal the effect of the online application on academic achievement and attitude in the musical hearing reading and writing lesson and to determine the students' opinions about the application. The research was organized in a semi-trial model with a pretest, posttest paired control group pattern, and the study group consisted of 24 first-class students of the department of music education. The data were obtained with the attitude scale towards the musical hearing reading and writing lesson developed by the researcher, the academic achievement test, and a semi-structured interview form to determine student views on the online practice. As a result of the research, it was concluded that the online application was effective on the academic achievements and attitudes of the students who received professional music education in the musical hearing, reading and writing lesson. However, student views on online practice are also in line with academic achievement and attitude results. Online application work; Providing a visual, auditory, and interactive learning environment by providing equal opportunity and individual work in education, the student's decision to learn time, working in a comfortable environment where the student can be farther away from some worries such as the wrong answer while working alone, and in a fun working environment It is thought that it will support learning and increase academic achievement.Öğe Türkiye’de 2010-2020 Yılları Arasında Yapılan Flüt Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: İçerik Analizi(2021) Soycan, MerveBu çalışmanın amacı Türkiye’de 2010-2020 yılları arasında yapılmış olan, flüt konulu lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemi ile 89 adet lisansüstü tez seçilerek, içerik analizi yapılmıştır. Tezler türüne, üniversitelere, enstitülere, konu alanına, araştırma yöntemine, veri toplama araçlarına, örneklem düzeyine ve veri analiz yöntemine göre dağılımları analiz edilerek, araştırma eğilimleri betimlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen verilerin gösteriminde, yüzde, frekans değerleri verilmiş, tablo ve grafikler kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yapılmış olan tezlerin çoğunluğunun yüksek lisans tezlerinden oluştuğu, en çok tezin Gazi Üniversitesinde yapıldığı, tezlerde araştırma yöntemi olarak en çok nicel yöntemin tercih edildiği, veri toplama aracı olarak doküman incelemesi kullanıldığı, örneklem sayısı 1-30 aralığında çalışmaların daha fazla olduğu, veri analiz yöntemi olarak en çok nicel yöntemin tercih edildiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.