Yazar "Taş, Ferdane" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hemşirelik Öğrencilerinin Üreme Sağlığı Tutumlarının Belirlenmesi(2022) Taş, Ferdane; Kocaöz, Semra; Kara, PınarAmaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin üreme sağlığı (ÜS) tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipte yapılan bu araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında bir üniversitenin sağlık yüksekokulunda öğrenim gören 460 hemşirelik bölümü öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma, 353 hemşirelik bölümü öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, “Veri Toplama Formu” ve “Üreme Sağlığı Ölçeği (ÜSÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.71±1.83 olup, %31.5’i 22 yaş ve üzerindedir. Öğrencilerin %93.2’si üreme/cinsel sağlık konusunda bilgisi olduğunu, %53.8’i bu konuda ailesi ve öğretmenlerinden bilgi edindiğini belirtmiştir. Hemşirelik öğrencilerinin %61.2’si okulda, %86.4’ü donanımlı bir profesyonel tarafından ve %69.1’i başvuran bilgilerinin saklı tutularak gençlere yönelik üreme/cinsel sağlık hizmetlerinin verilmesi gerektiği konusunda görüş bildirmiştir. Öğrencilerin cinsiyeti ve babanın öğrenimi dışında (p0.05). Sonuç: Araştırmamızda ÜSÖ’nun genel toplamından alınan puan ortalamaları incelendiğinde, hemşirelik öğrencilerinin ÜS konusunda olumlu tutumlarının geliştirilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. ÜS konusunda öğrencilere akran ya da bireysel eğitimler yapılmasının ve danışmanlık hizmetleri sunulmasının ve derslerde bu konuya ağırlık verilmesinin, öğrencilerin olumlu yönde tutum geliştirilmesinde faydalı olabileceği düşünülmektedir.Öğe Hemşirelik Öğrencilerinin Yoksulluk, Sağlık ve Hemşirenin Rolü Konusundaki Bilgi ve Düşünceleri(2020) Taş, Ferdane; Akın, BelginHemşirelik öğrencilerinin yoksulluk, sağlık ve hemşirenin rolü konu-sundaki bilgi ve düşüncelerinin incelenmesi için yapılan araştırma tanımlayıcıdır. Çalışma Mayıs–Haziran aylarında bir üniversitenin Sağlık Yükse-kokulu hemşirelik bölümü 1., 2., 3. ve 4.sınıfında öğrenim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 243 kişi ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket formunda öğrencilerin sosyo demografik özelliklerini, yoksullukla karşılaşma durumlarını, yoksulluğu tanımlamalarını, yoksulluk ve sağlık ilişkisi hakkındaki düşüncelerini ve hemşirenin hizmet sunumundaki rollerini sorgu-layan sorular bulunmaktadır. Katılımcıların öz bildirimine dayalı olarak, sınıf ortamında toplanan verilerin analizinde sayı ve yüzde dağılımından yararlanılmıştır. Öğrencilerin çoğunluğunun yoksulluğa maruz kalmış olması ve yok-sul insanlarla sık sık karşılaşması düşündürücü bir bulgudur. Bunun yanında yoksulluk ve sağlık arasındaki ilişkinin farkında olmaları olumlu bir bulgu olmakla birlikte mezuniyet sonrası rolleri arasında görmemeleri dikkat çekicidir. Öğrencilerin bu sorunun çözümünü hemşirenin sorumluluk alanı dışında gördüklerini söyleyebiliriz. Bu-nun yanında yoksulluk sorununun çözümünde örgütlü mücadelenin farkında olmaları olumludurÖğe Hemşirelik Son Sınıf Öğrencilerinin Klonlamaya Bakış Açılarının Keşfedilmesi(2022) Taş, Ferdane; Özdemir, GökhanÇalışma, hemşirelik bölümü son sınıfında öğrenim gören bir grup \röğrencinin klonlama konusundaki bakış açılarının belirlenmesi \ramacıyla yapılmıştır. Kalitatif özellikte olan bu çalışmanın verileri \ramaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilirlik örneklemesi \ryöntemi ile bir il merkezinde yer alan sağlık yüksekokulundaki öğrencilerinden (n:14) elde edilmiştir. Veri toplama sürecinde araştırmacılar tarafından hazırlanmış ve görüşme tekniği türlerinden \rolan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Altı soru \rile sınırlı tutulan görüşme formu öğrencilere yazılı olarak verilmiş \rve aynı anda yazılı olarak cevaplandırmaları istenmiştir. Verilerin \rçözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Elde \redilen veriler doğrultusunda hümanistik, empatik ve etik bakış açısı, \ryararlılık ve zarar vermeme ilkesi şeklinde temalar oluşturulmuştur. \rÖğrencilerin empatik ve etik yaklaşımı tam olarak açıklayamadıkları \rve bu alanlarda desteklenmeye ihtiyaçları olduğu düşünülmektedir. \rKatılımcılar klonlama çalışmalarının uygulanmasını ve risklerini \ryararlılık ve zarar vermeme ilkeleri doğrultusunda değerlendirmektedir. Fakat öğrencilerin yararlılık ilkesi ile ilgili görüşlerini kısıtlı \rtutmaları ve riskleri nedeniyle zarar vermeme ilkesini ön plana çıkarmaları düşündürücüdür