Yazar "Uslu, Salih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 13 / 13
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2005-2023 Yılları Arasında Çizgi Roman Konusunda Yayımlanmış Makalelerin Analizi(2024) Temur, Süleyman; Uslu, SalihÇizgi romanlar geçmişten günümüze kadar birçok alanda kullanılan çok işlevli bir materyaldir. Eğitim alanında ise son yıllarda popüler hale gelmiş ve derslerde sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. Nitekim çizgi romanlar, görsel öğeleri çok fazla barındırmasından, komik ve eğlenceli olmasından dolayı öğrencileri derse karşı isteklendirmede ve sürece aktif olarak dahil etmede önemli bir role sahiptirler. Dahası çizgi romanlar, kendine has bir dil ve üslup sayesinde gerek çocukların dil gelişimlerine katkı sağlamakta gerekse de çocukların ilgisini çekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı çizgi roman konusunda yayınlanmış olan makaleleri saptamak ve bu konuda gerçekleştirilecek çalışmalara yol göstermektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, 2005-2023 yılları arasında çizgi roman konusunda yayınlanan makalelerin analizi ile sınırlandırılmıştır. Nitel desende tasarlanan araştırmada veri toplama aracı olarak doküman incelemesi yöntemi kullanılmış ve veriler içerik ve betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, yayınlanan makalelerin en fazla 2018-2023 yılları arasında, sosyal bilimler dergisinde ve Türkçe dilinde yayınlandığı sonucuna varılmıştır. Konu alanı bakımından en fazla \"çizgi roman incelemesi\", \"çeşitli görüşlerin incelenmesi\" ve \"öğrenci motivasyon, algı ve tutumuna etkisi” konularının incelendiği görülmektedir. Ayrıca en fazla nitel yöntemin tercih edildiği, örneklem grubu olarak ortaokul öğrencilerinin ve örneklem büyüklüğünün ise ortalama olarak 11-30 aralığında olduğu tespit edilmiştir. Veri toplama aracı olarak en fazla test/ölçek/anket kullanıldığı, veri analiz yöntemi olarak ise en fazla nicel veri analiz tekniklerinin tercih edildiği gözlemlenmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler neticesinde çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe AN EXAMINATION OF THE PROSPECTIVE SOCIAL STUDIES TEACHERS’ LIFE SKILLS(2019) Ay, Ebru; Uslu, SalihThe aim of this study is to examine the prospective social studies teachers’ life skills by a numberof variables. The study group of the research consists of 299 prospective social studies teachersreceiving education at the faculty of education of a state university. The research was designedon descriptive survey model. As data collection tool in the research, the “Life Skills Scale (LSS)”developed by Bolat and Balaman (2017) was used. The data were analyzed by using IBM SPSS24.0 statistical package. As based on the results obtained from the research, it has been detectedthat the life skills of prospective social studies teachers are generally at high level. When theprospective social studies teachers’ life skills are examined on the basis of sub-factors; it has beenconcluded that prospective teachers’ empathy and self consciousness, decision-making andproblem solving, creative and critical thinking, and communication and interpersonal relationskills are at high level. The prospective social studies teachers’ life skills vary significantly atvarious sub-factors by gender, age, class level, a social institution, association and etc., whichthey are member of and where they engage in activities, the academic clubs which they join forrelevant studies and their demand for receiving postgraduate education.Öğe İlköğretim okulları II. kademede sosyal bilgiler dersinin milli bilincin oluşmasındaki etkisi(Niğde Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011) Uslu, Salih; Kılıç, RemziBu araştırmada ?İlköğretim Okulları II. Kademede Sosyal Bilgiler Dersinin Milli Bilincin Oluşmasındaki Etkisi? incelenmiştir. Türk milli değerlerinin kavranmasında, öğrencilerde milli değerlere bağlılığın sağlanmasında ve Milli Bilinç kazanımının edinilmesinde Sosyal Bilgiler dersinin etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında öğrencilere yönelik anket formu kullanılmıştır. Anket formu ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır ve milli bilinci ölçmeye yönelik 29 sorudan oluşmaktadır. Anket verileri ile toplanan bilgilerin çözümlenmesinde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) istatistik paket programıyla elde edilen değerler frekans (f) ve yüzde (%) hesaplamaları ve t- Testi olarak verilerek yorumlanmıştır. Veriler 2009-2010 Eğitim - Öğretim Yılında Niğde ili Merkez ilçesine bağlı 19 Mayıs İlköğretim Okulu, Mehmet ve Emet Aydoğan İlköğretim Okulu ve Hazım Tepeyran İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören her okuldan 60'ar öğrenci olmak üzere toplamda 180 öğrenciye uygulanan anket formları ile elde edilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen bulgular incelendiğinde genel olarak öğrencilerin Milli Bilince yönelik doğru çıkarımlarda bulunduğu, Milli Bilinç konusunda yüksek oranda olumlu görüşe sahip oldukları, bu konuda Sosyal Bilgiler dersinin önemli bir etkiye sahip olduğu, başka bir söyleyişle öğrencilerin Milli Bilinç düzeylerinin yüksek oranda olmasında Sosyal Bilgiler dersinde yer alan kazanım, değer ve ara disiplinlerin önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Milli Bilinç düzeylerinin birbirine yakın olduğu, cinsiyet değişkeni noktasında ise kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla Milli Bilinçlerinin daha iyi düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar ışığında şu önerilerde bulunulmuştur; Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında ve ders kitaplarında milli ve manevi değerler artırılmalıdır. Öğrencilere ülkemiz gerçekleri hakkında daha somut bilgiler aktarılmalı ve program ve ders kitaplarında söz konusu durumla ilgili kazanımlara yer verilmelidir. Milli ve manevi değerler aktarılırken sadece bilgiyi vermekle yetinilmemeli, öğrencilerin verilen bilgileri uygulayabilmesi için gerekli ortam sağlanmalıdır. Sadece Sosyal Bilgiler derslerinde değil diğer derslerde de milli ve manevi değerlerin aktarılabileceği kazanım ve konulara yer verilmelidir. Milli birlik ve beraberlik konulu yardımcı eserlere yer verilerek öğrencilerin bu tür yardımcı kaynakları okumaları sağlanmalıdır.Öğe Öğretmenlerin Kapsayıcı Eğitim Kavramına İlişkin Metaforik Algıları(2024) Temur, Süleyman; Uslu, SalihSon zamanlarda eğitimin kimleri kapsaması gerektiği konusu ile tüm öğrencileri eğitim sistemine entegre etme noktasında birçok tartışma yaşanmaktadır. Bu tartışmalar “kapsayıcı eğitim” kavramı üzerinden yürütülmektedir. Nitekim kapsayıcı eğitim, tüm bireylerin eğitime ulaşmasını sağlamak ve bireysel farklılıklar doğrultusunda bireylere adil ve eşit bir eğitim sunulması için alınması gereken önlemlerin tümü şeklinde tanımlanmaktadır. Kapsayıcı eğitimde öğretmenlerin rolü ise kritik bir öneme sahiptir. Çünkü öğretmenin sınıf içindeki tutumu, tüm öğrencilerin sürece dahil edilmesi noktasında çok önemlidir. Nitekim öğretmenler, öğretim programı doğrultusunda öğrenme ve öğretme sürecini tasarlayan kişilerdir. Dahası, kapsayıcı eğitim uygulamalarının başarılı olabilmesi için öğretmenlerin, tüm bireylerin ilgi, ihtiyaç ve gereksinimlerine göre birtakım uyarlamalar yapması bir ön koşul olarak göze çarpmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı “öğretmenlerin kapsayıcı eğitim kavramına ilişkin metaforik algıları”nın incelenmesi olarak belirlenmiştir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni ile yürütülmüştür. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığına [MEB] bağlı ilköğretim kurumlarda görev yapan 10 farklı branştan 50 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin “kapsayıcı eğitim” kavramına ilişkin 39 farklı metafor ürettikleri görülmüştür. Üretilen bu metaforlar, “birlik ve beraberlik, “çeşitlilik”, “uyarlama”, “eşitlik”, “koruma”, “süreç” ve “şeffaflık” olmak üzere 7 ana kategoride temalandırılmıştır. Bu bilgiler ışığında öğretmenlerin kapsayıcı eğitim kavramına ilişkin ürettikleri metaforların kapsayıcı eğitimin ilke ve uygulamaları ile örtüştüğü söylenebilir. Bu bağlamda öğretmen adayları ve akademisyenlerin görüşlerinin örtüşüp örtüşmediğini görmek amacıyla başka çalışmaların yapılması önerilmektedir.Öğe ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME SÜRECİNDE YARDIM İSTEME DÜZEYLERİNİN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(2018) Körükcü, Melek; Uslu, SalihYardım isteme; öğrencilerin öğrenme eyleminde aktif olarak yeralmalarını sağlayan, karşılaştıkları akademik zorluklara çözümüretmelerini destekleyen bir problem çözme stratejisidir. Bu araştırmada,ortaokul öğrencilerinin, öğrenme sürecinde yardım isteme düzeylerinin;cinsiyete, öğrenim gördükleri sınıf düzeyine, anne-baba öğrenimdurumuna ve ders çalışma konusunda yardım aldıkları biri olup olmadığıdeğişkenlerinegörefarklılaşıpfarklılaşmadığınınincelenmesiamaçlanmıştır. Tarama modelinde olan araştırma, İç AnadoluBölgesi’nde bir ilin merkez ilçesinde, 2017-2018 eğitim-öğretim yılınıngüz döneminde, bir devlet okulunun ortaokul bölümü 6,7 ve8. sınıftaöğrenimlerini sürdüren 243 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel BilgiFormu” ve Koç (2013) tarafından geliştirilen “Öğrenme Sürecinde Yardımİsteme Ölçeği (ÖSYİÖ)” ile toplanmıştır. Araştırma verileri IBM SPSS 24.0programıyla analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde IBM SPSS24.0 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, ortaokulöğrencilerinin öğrenme sürecinde yardım isteme düzeylerinin, yüzeyselyardım isteme boyutunda ortalamanın üzerinde olduğu, bu boyutu,yardım istemeden kaçınma ve etkili yardım isteme alt boyutlarının takipettiği bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırmada, ortaokul öğrencilerininöğrenme sürecinde yardım isteme düzeyleri cinsiyete göre incelendiğinde,kız öğrenciler lehine farklılık olduğu tespit edilmiştir. Anne ve babaöğrenim düzeyi değişkenine göre, anlamlı bir fark bulunmadığı sonucunaulaşılmıştır. Sınıf düzeyi değişkeninde, ölçeğin alt boyutlarından, etkili yardım isteme boyutunda, 8. Sınıfta öğrenim görmekte olan ortaokulöğrencileri lehine bir farklılık olduğu saptanmıştır. Ayrıca araştırmabulguları doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKTİF YURTTAŞLIK ÖZ YETERLİKLERİ VE MİLLİ DEĞERLERİN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ(2021) Uslu, Salih; Geçgel, ŞükranBu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının aktif yurttaşlık öz yeterlikleri ve milli değerlerin öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın yöntemi tarama modellerinden olan ilişkisel tarama modelinde yapılandırılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinde öğrenim görmekte olan ve gönüllülük esasına göre veri toplama araçlarını dolduran 263 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin analizinde cinsiyet, sınıf, siyasi üyelik durumu, siyasi yayın organlarını takip etme durumları ve sosyal sorumluluk projelerine katılım durumu değişkenleri için bağımsız t-testi, sınıf değişkeninde ise One-Way ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının aktif yurttaşlık öz yeterlikleri ve milli değerlerin öğretimine yönelik tutumları arasında pozitif yönde çok düşük ve düşük düzeyli anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının aktif yurttaşlık öz yeterlikleri cinsiyet, sınıf, siyasi üyelik durumu, siyasi yayın organlarını takip etme durumları ve sosyal sorumluluk projelerine katılım durumu ve milli değerlerin öğretimine yönelik tutumları cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından incelendiğinde istatiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir. Araştırma sonucunda ulaşılan bulgular alanyazında yer alan ilgili çalışmalarla karşılaştırılmış ve çeşitli öneriler sunulmuştur.Öğe SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM TEKNİKLERİNİ SEÇME YETERLİKLERİNE İLİŞKİN ALGILARI(2020) Uslu, Salih; Yazıcı, Kubilay; Karakuş, AylinGerçekleştirilen bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretim teknikleriniseçmeyeterliklerineilişkinalgılarınınbelirlenmesiamaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinin sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalında öğrenim görmekte olan ve gönüllülük esasına göre veri toplama araçlarını doldurarak araştırmaya katılan 247 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak FıratDurdukoca, Yardımcıel, Beşeren ve Özbek (2017) tarafından geliştirilen “Öğretim Tekniklerinin Seçimine İlişkin Yeterlik Algısı Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve verilerin analizinde SPSS 24.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitim öğretim sürecinde kullanmayı düşündükleri öğretim tekniklerini seçmede olumlu bir algı düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkenine göre yapılan incelemede “Teknik Seçimine İlişkin Olumsuz Öngörü” faktörü ile ölçeğin genelinden elde edilen toplam puan arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olmadığı, “Teknik Seçimine İlişkin Olumlu Öngörü” faktöründe ise istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılığın olduğu belirlenmiştir. Sınıf düzeyi değişkenine göre hem ölçeğin genelinden elde edilen toplam puanlar, hem de ölçeği oluşturan alt faktörler bakımından istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretim tekniklerini seçme yeterlik algısı ölçeğine vermiş oldukları cevaplar yaş değişkenine göre incelendiğinde ise istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Araştırmada elde edilen bu bulgular alan yazın desteği ile yorumlanarak araştırma konusu ile ilgili gerekli öneri ve görüşlere yer verilmiştir.Öğe SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ YENİLİKÇİ ÖĞRENMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ(2022) Çetin, Mehmet; Uslu, SalihDeğişen dünya düzeninde toplumsal kurumlar çağın gereklilikleri karşısında çeşitli değişikliklere gitmektedirler. Ülkelerin geleceklerinin şekillendirilmesinde temel role sahip eğitim kurumlarının da çağın gereklilikleri doğrultusunda değişimlere ayak uydurmaları da son derece önemlidir. Bu durum eğitim kurumlarının bireylerin yetiştirilmesi noktasında kilit konumda yer almasından kaynaklanmaktadır. Bu bağlamda eğitim kurumlarında eğitim-öğretim faaliyetlerinin merkezinde bulunan öğretmenlerin de yeniliklere uyumlu olmaları son derece elzemdir. Çalışmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yenilikçi öğrenme kavramına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir ve 2020- 2021 eğitim-öğretim yılında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Bu kapsamda 4. Sınıf düzeyinde öğrenim gören ve öğretmenlik uygulaması dersine katılım sağlayan öğretmen adayları gönüllülük esasına göre araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Pandemi koşulları nedeniyle görüşmeler online olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Durum çalışması bilimsel sorulara cevap aramada kullanılan ayırt edici bir yaklaşım olarak görülmektedir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adayları yenilikçi öğrenmeye ilişkin bilgi sahibi olduklarını ifade etmelerine karşın yenilikçi öğrenme konusunda bilgi sahibi olmadıkları soncuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları daha çok yenilikçi öğrenme kavramıyla karıştırmış ve soruları bu şekilde cevaplamışlardır. Öğretmen adayları lisans eğitimi sürecinde yenilikçi öğrenme uygulamalarının kullanılmadığı, buna karşın mesleğe başladıklarında uygun koşulların bulunması halinde eğitim-öğretim sürecinde yenilikçi öğrenme uygulamalarına yer vereceklerini ifade etmişlerdir.Öğe Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları Perspektifinden Bilim, Teknoloji, Öğretim Materyali, Bilgi-İletişim ve Öğretmenlik Algısı(2019) Uslu, Salih; Önal, Nezih; Çetin, MehmetBu araştırmada amaç, günümüz sosyal bilgiler öğretim programında vurgulanan beş temel kavram yardımıyla sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kelime ilişkilendirme testi kullanarak bilişsel algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın verileri 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde İç Anadolu Bölgesinde bir devlet üniversitesindeki 158 sosyal bilgiler öğretmen adaylarından toplanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına “Bilim”, “Teknoloji”, “Öğretim Materyali”, “Bilgiİletişim” ve “Öğretmenlik” olmak üzere beş kavram yöneltilmiş ve bu anahtar kavramların onlarda uyandırdığı çeşitli kelimelerle frekans tabloları oluşturulmuştur. Anahtar kavramlar arasındaki ilişki durumu incelendiğinde öğretmen adaylarının sadece iki anahtar kavram (Bilim ve Teknoloji) arasında doğrudan ilişki kurdukları, diğer anahtar kavramlar arasında doğrudan bir ilişki kuramadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının bu anahtar kavramlarla ilişkilendirdikleri kelime sayısının oldukça fazla ve geniş bir yelpazede olması sosyal bilgiler dersinin multidisipliner bir çalışma alanı olmasından kaynaklandığını kanıtlar niteliktedir. Bundan sonraki araştırmalar için sosyal bilgiler disiplinindeki farklı öğrenme alanlarından daha spesifik konuların ele alınarak bu konularla ilgili öğretmen ve öğretmen adayı algılarının ortaya çıkarılması önerilebilir.Öğe Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kadına Yönelik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(2020) Körükcü, Melek; Uslu, Salih; Çetin, MehmetKadın ve erkek ayrımı tarih boyunca insanoğlunun en temel kategorize edilme biçimi olmuştur. Cinsiyet biyolojik özelliklerin yanı sıra doğumdan itibaren toplumsal kategori olarak anlamlandırılır. Bu çalışmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının (SBÖA) kadına yönelik algıları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada yöntemi ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ile Gülmez, İra, Yılmaz ve Özenç İra (2017) tarafından geliştirilen “Üniversite Öğrencilerinde Kadın Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya; 151 kadın, 98 erkek toplam 249 sosyal bilgiler öğretmen adayı katılmıştır. Çalışma grubu, basit seçkisiz yöntemle ve gönüllük esasına bağlı olarak seçilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, öğretmen adayları arasında kadın algısının, kadın adaylarda daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Anne ve baba eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmazken; kadının toplumsal yaşamdaki kayıpları faktör boyutunda baba eğitim düzeyine göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonuçları sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kadın algılarını ortaya koyması noktasında önemlidir.Öğe Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Onay İhtiyaçlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(2019) Uslu, Salih; Yazıcı, Kubilay; Geçgel, ŞükranKüreselleşen dünyada insana özgü tüm yapılar hızla değişmektedir. Bu değişime zemin olan psiko-sosyal vesosyo-kültürel yapı da ortaya çıkan yeni ihtiyaçlar doğrultusunda değişmektedir. Çağdaş eğitim ve toplumlarınamacı kendisini tanıyan, insanlar arası ilişkilerde uyumlu, üretken ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmektir.Bu bağlamda bireylerin topluma uyumluluk gösterebilmesinde önemli yer teşkil eden sosyal onay ihtiyacı, kişilerarası etkileşimde yakınlaşmayı sağlamakta ve sosyal bağların kurulması amacına hizmet etmektedir. Sosyalbağları gelişen bireyler toplum ile uyumlu bir yaşam sürebilmekte ve toplumun gelişmesine önemli katkılarsağlayabilmektedir. Etkili vatandaş yetiştirme konusunda önemli bir noktada bulunan sosyal bilgiler dersininöğreticisi olacak öğretmen adaylarının toplum ile uyumlu olmaları, nitelikli bireylerin yetiştirilmesi noktasındaönem arz etmektedir. Bu doğrultuda gerçekleştirilmiş olan araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenadaylarının sosyal onay ihtiyaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunubir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan ve gönüllülük esasına göre veri toplama araçlarını dolduran249 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracıolarak Karaşar ve Öğülmüş (2016) tarafından geliştirilen “Sosyal Onay İhtiyacı Ölçeği” ile araştırmacılartarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24.0 paket programıkullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular alan yazında yer alan konu ile ilgili çalışmalarınbulgularıyla karşılaştırılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe The Analysis of Pre-Service Social Studies Teachers' Academic Self-Efficacy(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2016) Sabanci, Osman; Uslu, SalihThe purpose of this study is to determine the pre-service social studies teachers' academic self-efficacy. Research data were obtained from a total of 433 pre-service teachers who studied at the department of social studies at a state university in Ankara in 2013-2014 academic years. In this research involving the use of mixed method, Academic Self-Efficacy Scale developed by Jerusalem and Schwarzer (1981) and adapted to Turkish by Yilmaz, Gurcay and Ekici (2007) and Personal Information Form and Academic Self-Efficacy Oriented Opinion Form developed by researchers were used. It has been concluded on the quantitative dimension of the research that academic self-efficacy of the pre-service teachers shows statistically significant differences in terms of gender variable, and it does not show statistically significant differences in terms of class, daily study time and regular use of the library, reason for choosing social studies teacher education program and the number of books that they read other than textbooks after starting the college. On the qualitative dimension of the research the obtained data supported the pre-service teachers in terms of feeling competent in the academic sense, study and exam preparation habits and college expectations.Öğe The investigation of the social entrepreneurship characteristics of social studies pre-service teachers(TAYLOR & FRANCIS AS, 2016) Yazici, Kubilay; Uslu, Salih; Arik, SonerThe purpose of this study is to investigate the social entrepreneurship characteristics of social studies pre-service teachers in terms of various variables (gender, defining oneself as a social entrepreneur and grade). The data of the research were obtained on a volunteer basis from 253 pre-service teachers studying at the departments of social studies education in elementary education departments at the faculties of education at Cukurova University and Nigde University. Descriptive survey model was used in the study and the data collection tools used in the study consist of a Personal Information Form prepared by the researchers themselves and Entrepreneurship Scale Towards Student Teachers. The data were analyzed through IBM SPSS 21.0 Program using t-test for independent sampling and one-way variance analysis. As a result of the study, it was seen that the social entrepreneurship characteristics of social studies pre-service teachers were positive and high level mostly in terms of self-confidence. The results of the analysis conducted according to independent variables showed that the entrepreneurship characteristics of social studies pre-service Teachers differ according to the defining oneself as a social entrepreneur and grade variables while no significant difference was observed in terms of gender.