Yazar "Cihat Polat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Genç ve Potansiyel Seçmenler Gözüyle Siyasi Lider Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Siyasal Pazarlama Bakış Açısıyla Lise ve Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama(2006) Cihat Polat; Banu KütlerSiyasi lider, oy talebinde seçmenlere sunulan siyasal ürün paketinin en önemli unsurlarından birisidir. Siyasi liderin taşıdığı özellikler ile seçmenlerin bir siyasi liderde bulunmasını istediği özelliklerin uyum göstermesi, bir siyasal partinin seçim başarısını ve seçmenlerin memnuniyetini önemli derecede etkileyecektir. Bir siyasal parti için ‘başarılı olma isteği’ temel veri olarak alındığında, siyasal alıcılar konumundaki seçmenlerin bir siyasi liderde aradıkları özelliklerin tesbiti, ona uygun bir siyasi profil ortaya çıkartılması açısından son derece önem arz etmektedir. Ülkemizdeki nüfus yapısı içerisinde, genç seçmenlerin toplam seçmenler içerisindeki payı oldukça önemlidir. Seçimlerin –kanunen de olsa- beş yılda bir yapılması öngörüldüğünde, bir potansiyel seçmen (genç) ilk genel seçimlerde oy kullanabilecektir. Seçim sisteminin etkisi de dikkate alındığında, onlarca partinin ve adayın yarıştığı seçimlerde küçük oy farklarının siyasi partilerin iktidarı kaybetmesine neden olabildiği bir rekabet ortamı mevcuttur. Böyle bir ortamda, genç seçmenler ve seçmen adaylarının bu kesimin bir siyasi liderde aradıkları özellikler ve bu özelliklere verdikleri göreceli önemin tespiti amacıyla, Ankara’da yaklaşık olarak –1000 adet lise ve 500 adet de üniversite öğrencisi olmak üzere- toplam 1500 kişi üzerinde bir anket çalışması uygulanmıştır. Çalışma, özelde siyasi partiler, siyasi liderler ve diğer siyasetçiler, genelde de siyasal pazarlama ve siyasal pazarlamacılar açısından dikkat çekici ve pratiğe yönelik bulgular ortaya koymaktadır.Öğe MOBİL TELEFON TERCİHİNDE ETKİ FAKTÖRLERİ - KIRGIZİSTAN’DAKİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA(2015) Cihat Polat; Azamat MaksudunovMobil telefon pazarı bir yandan hızla büyürken, diğer yandan yoğun bir rekabet ile karşılaşmaktadır. Karmaşık bir ürün olan mobil telefonlar eş zamanlı olarak çok sayıda ihtiyacı karşılamakta ve yalnızca bir iletişim aracından daha fazlasını ifade etmektedir. Özellikle genç tüketiciler ve onların istek, ihtiyaç ve arzuları, hem mevcut markalar arasındaki rekabetin artmasında hem de pazarın şekillenmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu nedenle, genç tüketicilerin mobil telefon tercih kararlarını nasıl verdikleri hem akademik hem de endüstriyel bakış açısından ilgi ve merak konusudur. Bir örnek olay incelemesi niteliğindeki bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil telefon tercih kararlarını etkileyen faktörleri tespit etmektir. Çalışma, Kırgızistan’daki bir üniversitenin öğrencileri üzerine uygulanan bir anket çalışmasından elde edilen bulguları sunmaktadır. Buna göre genç tüketiciler mobil telefonu öncelikli olarak internet, mp3 ve radyo dinleme, resim çekme ve kablosuz araçlar arasında bağlantı amacıyla kullanmakta ve buna bağlı olarak telefonlarını daha kullanışlı hale getiren unsurlara daha fazla önem vermektedirler. Üniversite öğrencileri için bir mobil telefonda fiziksel olmayan özellikler kapsamında ürün kalitesi, marka, model, fiyat ve garanti daha önemli gözükürken; fiziksel özellikler olarak estetik ve görünüm, pil ömrü, renkli ekran, ekran çözünürlüğü ve ekran büyüklüğü gibi özellikler daha önemli gözükmektedir.Öğe Yoğun Rekabet Ortamında Pazarlama Stratejileri: Deterjan Sektöründe Bir Örnek Olay Çalışması(2006) Cihat Polat; Reşit AvşarBazı pazarlardaki rekabet yoğunluğu, bu pazarlara girişin bile düşünülmesini zorlaştırabilmektedir. Bu tür pazarlar çoğunlukla hem uluslararası hem de büyük ulusal firmaların faaliyetlerine sahne olmaktadır ve buralarda kıyasıya bir rekabet yaşanabilmektedir. Bu pazarlarda yaşamanın temel şartlarından bir tanesi büyük olmaktır. Deterjan pazarı bu pazarlardan bir tanesidir ve yerel birçok firmadan başlayarak, ulusal ve uluslararası dev firmalara kadar birçok firmanın faaliyet gösterdiği ve kıyasıya rekabet ettiği bir pazardır. Bu çalışma, böylesine yoğun bir rekabet ortamına sahip bir pazarda kurulan ve kısa sürede göreceli olarak önemli bir pazar boşluğu yakalayarak basan kazanan küçük bir firmanın pazarlama stratejilerini incelemektedir.