Yazar "Gürbüz, Esen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AN EXTENDED UTAUT2 PERSPECTIVE - DETERMINANTS OFMOBILE BANKING USE INTENTION AND USE BEHAVI(2021) Kaplan, Hatice Elanur; Gürbüz, EsenHere are different theoretical models regarding the determinants of consumers’ intention to use technology and their use behavior. The Unified theory of acceptance and use of technology-2 (UTAUT-2) model explains the variance in behavioral intention and technology use variables in pursuit of a consumer-centric model. This research study aims to figure out the determinants and impacts of individuals’ intention to use mobile banking and their use behaviors within the context of Turkey. The data of the study was obtained from 684 participants aged 18 years or older in April-June 2018 via an online survey method. Findings of the research study reveal that the behavioral intention of using mobile banking is influenced by trust, social influence, price value, facilitating conditions, performance expectancy, and habit; whereas habit and trust affect both use behavior and behavioral intention. Furthermore, moderator impacts of trust and age as well as hedonic motivation and age on behavioral intention, whereas moderator impacts of habits and age on use behavior are determined. No significant relationship is found between the behavioral intention of using mobile banking and the use behavior.Öğe BİST Sürdürülebilirlik Endeksindeki Şirketlerin Etkinliklerinin Ölçülmesi: Veri Zarflama Analizi İle Bir Uygulama(2018) Gürbüz, Esen; Dumlu, HarunArtan rekabet ortamında işletmeler elde etmek istedikleri çıktılara ulaşmak içingirdilerini minimum seviyede tutarak etkin faaliyet yürütmek zorundadırlar. Minimumgirdilerle maksimum çıktıları elde etmek işletmelerin etkinliğini, verimliliğini,etkililiğini ve karlılığını arttırarak sürekliliğini de sağlamaktadır. Bu çalışmada, BİSTSürdürülebilirlik Endeksinde işlem gören işletmelerin 2015 ve 2016 yılı etkinlikleri VeriZarflama Analizi ile belirlenmiştir. Türkiye’de sürdürülebilirlik eğilimde bulunanşirketlerin etkinliklerini değerlendiren çalışmaların olamaması çalışmanın öneminiarttırmaktadır. Bu şirketlerin, girdiye yönelik BCC modeli kullanılarak etkinlikdeğerleri elde edilmiştir. Çalışmada girdi değişkeni olarak öz kaynaklar, toplam borçlarve toplam varlıklar, çıktı değişkeni olarak da net kar, aktif karlılık oranı ve öz kaynakkarlılık oranı kullanılmıştır. Çalışma da 2015 yılında 10 işletme etkin çıkarken, 2016yılında 7 işletme etkin çıkmıştır. Her iki yılda da etkin çıkan işletme sayısı ise 5’dir.Çalışmada etkin olmayan işletmeler için potansiyel iyileştirme oranları da belirlenmiştir.Belirlenen bu oranlara göre etkin olmayan Karar Verme Birimlerinin etkin olabilmeleriiçin girdi değişkenlerini ortalama %37,1 azaltmaları gerekmektedir.Öğe PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI VE GÜVEN(2018) Gürbüz, EsenKârlar, nakit girişi, pazar payı, müşteri payı ve cirolarda artış,yatırımın geri ödeme süresi ve getirisi gibi sayısal pazarlamaperformansı ile birlikte, imaj ve itibar yaratılması, marka değerindeartış, müşteri sadakati, tüketici tatmini, hizmet kalitesi gibi sayısalolmayan pazarlama performansının her ikisi de işletme performansınıetkiler. Pazarlama performansı ise, pazarlama faaliyetlerine ilişkin,planlama, strateji ve taktik geliştirip program hazırlamada temelpazarlama teorilerinden birisi olarak kabul edilen pazarlama karmasıelemanlarına ilişkin alınan etkin karar ve uygulamalara bağlıdır.Pazarlama karması pazarlama faaliyetlerinin kısa, açık ve net birsınıflandırılması olup,ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, fizikselunsurlar, insanlar ve süreç bileşenlerinden oluşan ve İngilizce başharfleri nedeniyle de 7P olarak bilinen temel teorilerden birisiniteliğindedir. Pazarlama teorisi ve uygulamalarına önemli bir rehberniteliğinde olan bu elemanlara ilişkin farklı öneriler getirilmiş olsa da(Goldsmith, 1999; Zontanos, G. ve Anderson, 2004; Martin 2009), 7Pkullanımı uzun yıllardır geçerliliğini korumaktadır.Bunun yanı sıra, tüketici yönlülüğü gerçekleştirmede, tüketicininalgıladığı riskin azalması ve uzun süreli ilişkiler kurulup sadakatininsağlanmasında en temel unsurlardan birisinin de güven olduğu açıktır.Bu çalışmada, güven unsurunun, pazarlama karması elemanlarına“positiveness/trust” olarak 8’inci P olarak eklenmesi önerilmektedir.Pazarlamada güven, tüketicinin kendisine sunulan dokunulabilir vedokunulamayan unsurların güvenilir, samimi ve yardımsever olduğunailişkin, duygusal ve bilişsel olarak geliştirdiği inanç, olaraktanımlanabilir.Öğe REKABETÇİ ÖNCELİKLER VE FİRMA PERFORMANSI ÜZERİNDE İLERİ İMALAT TEKNOLOJİLERİNİN ARACILIK ETKİSİ(2018) Gürbüz, Esen; Demırer, OmürBu çalışmanın temel amacı ileri imalat teknolojileri, rekabetçi öncelikler ve firma performansıarasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkileri test etmek ve bu ilişkilerin doğasını anlamaktır.Araştırmanın ana kütlesini, İstanbul Sanayi Odasında listelenen Türkiye’nin en büyük 1.000 firmasıarasında yer alan ve metal eşya sanayi, makine sanayi (elektrikli olanlar hariç), elektrik makineleri,aletleri ve cihazları sanayi ile taşıt araçları sanayinde faaliyet gösteren 179 işletmeye ait 229 fabrikaoluşturmaktadır. Veri toplama süreci sonunda 122 fabrikadan geri dönüş sağlanabilmiş ve bubirimlerden elde edilen verilerle kavramsal modelin geçerliliği yol analizi ile test edilmiştir. Yapılananaliz sonucunda ileri imalat teknolojilerinin rekabetçi öncelikler ile performans değişkenleriarasında güçlü bir aracılık etkisine sahip olduğunu göstermiştir.