Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kemer, Ebru" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 18 / 18
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A Process of Meaning Creation: An Analysis of Space Tourism Posters via Semiotic Analysis
    (2022) Tekeli, Ezgi Kırıcı; Kemer, Ebru; Tabak, Gülsüm
    Space tourism is considered as a type of tourism that is becoming increasingly significant and is expected to be in greater demand in the future. Therefore, the aim is to analyse the posters on space tourism created by NASA via semiotic analysis, a strategy of data analysis. In accordance with the set objective, a document analysis technique was used. Since the fourteen posters used for the study were created by NASA, a major organization in the field of space, it was selected as an appropriate sample. The space tourism posters identified in the study were analysed through the model developed by Ferdinand de Saussure and Roland Barthes. Each indicator showed that the utopian posters were closely related to the types of tourism. In addition, the indicators led to the conclusion that individual and mass tourism movements related to space can be carried out by people of all ages, that in the future it will no longer be luxury tourism, and that transportation will be carried out by various means of transport, and in accordance with these conclusions, suggestions were made for tourism businesses.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Application of artificial intelligence and robotics in tourism and hospitality marketing
    (IGI Global, 2023) Kemer, Ebru; Tyagi, Pankaj Kumar
    Rapid technological developments have affected business areas and caused differences in products and services. The tourism and hospitality industry has also been affected by these rapid developments, and the use and importance of new technologies have increased. In this context, this research aims to evaluate the use of artificial intelligence and robotic technologies in the field of tourism marketing with data obtained from secondary data. As a result of the research, it has been determined that artificial intelligence and robotic technology applications in the tourism sector offer personalized and new opportunities for tourists in their travel decisions. Within the scope of the research, it has been suggested that these opportunities offered through big data are important in reducing operating costs and ensuring personnel productivity and competitive advantage. Therefore, using artificial intelligence in tourism marketing positively contributes to the systematic analysis of customer information. © 2023, IGI Global.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Aşçılık Programında Okuyan Kadın Öğrencilerin Mesleğe Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Örneği
    (2021) Gençoğlu, Hasibe Utku Çelik; Kemer, Ebru
    Bu araştırmanın amacı, Aşçılık Programında okuyan kadın öğrencilerin mesleğe bakış açılarının değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri, Covid-19 salgını nedeniyle online eğitim alan öğrencilere mail yoluyla iletilmiş ve gönüllü olarak araştırmaya katılan 16 öğrencinin verileri araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmanın evrenini ise Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Antakya Meslek Yüksek Okulu Aşçılık Programı 1. sınıfta okuyan toplam 25 kadın öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda kadın öğrencilerin bakış açılarına göre uzun saatler çalışma, fiziksel güç gerektiren işler gibi çalışma koşulları ve anne-eş rolleri ile aşçılık mesleği, kadın aşçılara mesleki engeller oluşturmaktadır. Bu mesleki engeller nedeniyle meslekte erkeklerin egemen olduğu görülse de erkeklerin kadınlardan mesleki yetkinlik açısından üstün olmadıkları, hatta kadınların çocukluktan itibaren mesleğe daha yatkın oldukları sonucuna ulaşılmıştır
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Covid 19 Salgınının Turistik Restoranlara Etkisi Üzerine Nitel Bir Çalışma
    (2021) Etyemez, Senem; Kemer, Ebru
    Amaç – Bu çalışmanın amacı Nevşehir ilindeki turistik restoranların Covid-19 salgınından nasıl etkilendiklerini belirlemektir.Yöntem – Nevşehir ilinde 10-16 Haziran 2020 tarihleri arasında 16 turistik restoran işletmecisinden görüşme yöntemiyle veri toplanmıştır. Araştırmada nitel araştırmada kullanılan “içerik ve betimsel analiz” yöntemleri uygulanmıştır. Turistik restoran işletmecilerinin Covid-19 salgınından nasıl etkilendikleri araştırmanın ana problemini oluşturmaktadır. Bu ana problem çerçevesinde araştırmaya katılan turistik restoran işletmecilerine Covid-19 salgınından nasıl etkilendikleri, bu süreçte neler yaşadıkları ve süreç bittiğinde restoranlarda ne gibi değişiklikler olacağı sorulmuştur.Bulgular – Yapılan analizler sonucunda Covid-19 salgınının turistik restoran işletme ve işletmecilerini maddi ve manevi açıdan etkilediği tespit edilmiştir. Covid-19 salgını sonrasında ise restoran işletmecileri bu sürecin devam edeceğini hijyen, sosyal mesafe, oturma düzeni, havalandırma sistemi ve tek kullanımlık ürünlerin kullanımı gibi restoranlara bazı yaptırımların gelebileceğini düşünmektedir.Tartışma – Araştırmaya katılan turistik restoran işletmecileri, restoranların Covid-19 sürecini en az hasarla atlatabilmesi ve ileriki süreçte devamlılığını sağlayabilmesi için turistik restoranlara devlet desteği sağlanması, kredi imkânları sunulması, kiraların ertelenmesi konularında yardımcı olunması gerektiği önerilerinde bulunmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eğitim Seviyesinin Endüstri 4. 0 Farkındalığına Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama
    (2021) Kemer, Ebru
    Bu araştırmada, Nevşehir ilindeki konaklama işletmelerinde çalışan yöneticilerin eğitim \rseviyesinin endüstri 4.0 farkındalıklarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç \rdoğrultusunda Nevşehir ilinde 2021 yılı Ocak-Şubat ayında konaklama işletmelerinde çalışan \ryöneticiler ile anket tekniği ile veri toplanmıştır. Araştırmada konaklama işletmeleri \ryöneticilerinin eğitim seviyesi ile endüstri 4.0 kavramı arasındaki ilişkiyi belirlemek için \rSpearman korelasyon analizi, yöneticilerin eğitim seviyelerinin endüstri 4.0 farkındalıklarına \retkisini belirlemek amacıyla ise çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda \rkonaklama işletmeleri yöneticilerinin eğitim seviyesindeki herhangi bir artışın, endüstri 4.0 \rfarkındalığına yüksek kuvvette artış hissettirdiği tespit edilmiştir. Ayrıca, konaklama işletmeleri \ryöneticilerinin eğitim seviyesinin endüstri 4.0 farkındalığı üzerinde pozitif yönde olumlu \retkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Embracing Business Sustainability Through Innovation and Creativity in the Service Sector
    (IGI Global, 2023) Tyagi, Pankaj Kumar; Nadda, Vipin; Bharti, Vishal; Kemer, Ebru
    With the ever-increasing pressure and rivalry in the global business environment, businesses must develop sustainable practices that set them apart from the competition. Innovation and creativity are critical aspects of business that must be implemented in all areas for companies to not only survive but thrive. Embracing Business Sustainability Through Innovation and Creativity in the Service Sector provides comprehensive research about sustainable business through innovation and creativity in the service sector and aims to contribute to the knowledge of various sustainable business practices. Covering key topics such as tourism, hospitality, wealth creation, and entrepreneurship, this premier reference source is ideal for business owners, managers, industry professionals, researchers, scholars, academicians, practitioners, instructors, and students. © 2023 by IGI Global. All rights reserved.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Gastronomik Ürünlerin Bölge Halkı Tarafından Algılanması: Antakya Sürk Peyniri Örneği
    (2021) Kemer, Ebru; Gençoğlu, Hasibe Utku Çelik
    Bu araştırmada, Hatay ili için gastronomik ürün olan coğrafi işaretli sürk peynirinin şehre gastronomik katkısını belirlemek, sürk peynirinin pazarlanması, bu konudaki stratejilerin belirlenmesi ve gastronomik anlamda ün kazanmasını sağlamaya yönelik yol gösterici olması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2021 yılı Şubat ve Mart aylarında, Antakya merkez ilçesinde yaşayan yerel halktan yargısal örnekleme yöntemi ile seçilen 337 kişiden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Araştırmada yerel halkın sürk peynirine yönelik algılarını değerlendirmek için t- testi ve Anova analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, sürk peynirine yönelik bölge halkının algılarında; demografik ve diğer tanıtıcı özellikler açısından farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan bölge halkının, sürk peynirine yönelik algılarının ortalamanın üzerinde olduğu ve sürk peynirinin tanıtılması ve pazarlanması hususuna önem verdikleri tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    HOW DOES ELECTRONIC WORD-OF-MOUTH COMMUNICATION AFFECT THE DIGITAL IMAGE OF TRAVEL AGENCIES? A REVIEW ON TRIPADVISOR
    (2024) Tekeli, Ezgi Kırıcı; Kemer, Ebru; Tekeli, Mehmet
    The current research aims to evaluate the positive and negative effects of electronic word of mouth communication on the digital image of travel agencies. In this context, research data were obtained from the five most-commented travel agencies in Nevşehir registered in the TripAdvisor system. In this study, which adopted the qualitative method, the research design was a case study and phenomenology. This research employing the document review technique and criterion sampling method, identified 7.259 online comments. This study subjected 1.724 online comments from 2022 to content analysis and descriptive analysis and obtained five main themes, twenty one positive sub-themes, eight negative sub-themes, and 4.534 codes. The main themes are tour, tourist guide, transport, eating and drinking, and accommodation. The tour main theme contains the sub-themes of types of tours, places included in the tour, all-inclusive package tours, price alternatives, organization and timing, transfer services, shopping opportunities, re-preference and recommendations. The tourist guide main theme covers the sub-themes of accumulation of knowledge and detailed expression, language skill, personality traits, interest and relevance to tourists. The transport main theme includes the sub-themes of vehicle comfort and cleanliness, captain and safe driving, and in-vehicle catering. The eating and drinking main theme covers the sub-themes of restaurant location, food variety, and food taste. The accommodation main theme contains the sub-themes of referral to a travel agency, accommodation services, and food and beverage services. In the main themes, the most frequently mentioned topics were the tour and tourist guide who represent the travel agency. On the other hand, the most focused themes by the tourists were the tourist guide’s knowledge and detailed explanation and the re-preference and recommendations. Overall, it has been concluded that travel agencies have a positive image, and the determined themes affect digital image formations.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Konaklama İşletmelerinde Kadın Yönetici Olmak: Vignette Tekniği Uygulaması
    (2022) Kemer, Ebru; Aslan, Zeynep
    Bu çalışmanın amacı; kadınların turizm sektöründe çalışmayı tercih etme ve yönetici pozisyonlarına gelme aşamalarında yaşadıkları deneyimleri çözümleyip, değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum araştırması yöntemi temel alınmış ve vignette (kısa hikâyeler) tekniğinden yararlanılmıştır. Bu kapsamda “Kadınların turizm sektöründe çalışmayı tercih etme ve yönetici pozisyonlarına gelme aşamalarında yaşadıkları deneyimler nelerdir?” sorusu araştırmaya yön vermiştir. Daha sonra ortaya çıkarılan teorik temeli destekleyen gerçek hayat hikâyelerinden alınmış vignetteler oluşturulmuştur. Bu vignetteler, Nevşehir ilinde faaliyet gösteren konaklama işletmelerinde en az bir yıldan beri yönetici pozisyonunda çalışan, araştırmaya katılmayı kabul eden 18 adet kadın yöneticiye yönlendirilmiştir. Kadın yöneticilerden hikâyelerin sonunda yer alan sorulara yanıt vermeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler; kadınların yaşadıkları toplumun onlara sunduğu kültürel ve sosyal rollerle şekillendiği ve turizm sektöründe çalışmayı tercih eden ve yönetici olarak çalışan kadınların bu durumdan olumsuz etkilendiği yönündedir. Ayrıca kadın, erkek fark etmeksizin yaratılan toplumsal rollerin benimsendiği ve bu durumun üstü örtük yollarla devam ettirilmeye çalışıldığı fakat kadın yöneticilerin hedeflerinden vazgeçmediği vignettelere verilen cevaplarla ortaya çıkarılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Mesleki Öz Yeterlilik ile İş Performansı Arasındaki İlişkide Eğitim Seviyesinin Düzenleyici Rolü: Aşçılar Üzerine Bir Araştırma
    (2021) Kemer, Ebru
    Bireylerin eğitimleri kendilerine olan inançlarını arttırır ve başarma inançları yüksek olan bireylerin performansları da o yönde artış gösterir. Mesleğe yönelik yeterlilik algısı bireylerin mesleklerinde gösterdikleri başarı oranlarında önemli yere sahiptir. Aşçılık mesleği, mesleki anlamda yeterli bilgi ve beceriye sahip olunması gereken bir meslektir. Bu araştırmanın amacı aşçıların mesleki öz yeterlilik algıları ile iş performansı arasındaki ilişkide eğitim seviyesinin düzenleyici rolünü belirlemektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda, Pandemi sürecinde açık olan 22 konaklama işletmesinin mutfak departmanında aşçı pozisyonunda çalışan 163 bireye, 2021 yılı Ocak-Mart ayları arasında anket formu yardımıyla veriler toplanmıştır. Araştırmada konaklama işletmelerinde çalışan aşçıların mesleki öz yeterlilik algıları ile iş performansı arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla korelasyon analizi, eğitim seviyesinin düzenleyici rolünü belirlemek için ise düzenleyici değişken regresyon analizi yapılmıştır. Araştırmada, konaklama işletmelerinde çalışan aşçıların eğitim seviyelerinin arttırılmasıyla mesleki öz yeterlilik algılarının yükselebileceği ve yüksek düzeydeki öz yeterliliğin iş performansını arttırabileceği tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında aşçıların mesleki öz yeterlilik algıları ile iş performansı arasındaki ilişkinin eğitim seviyesi tarafından biçimlendiği sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    SERVICE ROBOTS IN HOTEL BUSINESSES: A MIXED METHOD STUDY
    (Univ Externado Colombia, 2024) Tekeli, Mehmet; Kemer, Ebru; Tekeli, Ezgi Kirici
    The aim of the research is to determine the willingness and perspectives of the employees of the five-star hotel business in Nevsehir, Turkey, regarding service robots by using a mixed method. 396 question-naires were obtained with the convenience sampling method. In addition, the pur-poseful sampling method was adopted in the study, which was designed as a case study, and 12 people were interviewed. The research findings were revealed by making difference analyzes and descriptive analyzes. It has been determined that hotel employees are relatively willing to work with service robots. Employees focused more on the performance and convenience of service robots. Some employees stated that service robots will show human-like features physically, but they cannot replace humans due to the labor-intensive nature of tourism. On the other hand, it has been concluded that with the achievement of the service standard, they will play an impor-tant role in reducing errors and increasing service quality.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Effect of Occupational Health and Safety Practices on Organization Trust in Hotel Businesses
    (Int Journal Lifescience & Pharma Research, 2021) Kemer, Ebru; Cilkaya, Bilal; Topal, Aynur
    This research, is aimed to determine the effect of occupational health and safety practices in hotel businesses in NeN/ehir province on the perceptions of employees' trust in the organization. For this purpose, data were collected from employees working in hotel businesses in Nevsehir province from February to May 2021 by survey technique. In the study, correlation analysis was applied to determine the relationship between occupational health and safety practices of hotel businesses and their perceptions of trust in the organization, and regression analysis was applied to determine the effect of occupational health and safety practices on trust in the organization. As a result of the research, it has been determined that the perception of trust in the organization of the employees of hotel enterprises is affected by occupational health and safety practices. Occupational health and safety, gaining more importance with each passing day, plays a decisive role for both developed countries and developing countries. Changes in working life also have an impact on occupational health and safety, and changing working conditions bring new risks and dangers. For this reason, with new regulations, states, employers, and employees need to keep occupational health and safety up to date. Practices at the point of working conditions, employment contracts, working methods (trial-term, part-time, seasonal, on-call work, overwork, unregistered employment, etc.) of the enterprises in the tourism sector are important for the sector employees and must be taken under legal supervision and protection.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The legitimacy problem of political behaviours
    (Peter Lang AG, 2021) Özkoç, Aziz Gökhan; Kemer, Ebru
    [No abstract available]
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The mediating role of trait anxiety in the impact of digital competence perception on job insecurity: an application for hotel managers
    (Emerald Group Publishing Ltd, 2023) Kemer, Ebru; Tekeli, Ezgi Kirici
    Purpose The main purpose of the study is to determine the mediating role of trait anxiety in the relationship between hotel managers' perceptions of digital competence in the Cappadocia Region and their perceptions of job insecurity. Design/methodology/approach In this study, which is based on quantitative research, a cross-sectional design was used. The seven-item digital competence scale, four-item job insecurity scale and 20-item trait anxiety scale were used to measure the level of digital competence, job insecurity and trait anxiety of hotel managers. The convenience sampling method was used in the research, and 337 questionnaires were completed by senior and junior managers who agreed to participate in the research. To test the mediating role of trait anxiety, Andrew F. Hayes' views on the contemporary approach were taken as a basis. Findings The analysis results showed that digital competence had the opposite effect on job insecurity. Similarly, digital competence had the opposite effect on the level of trait anxiety. The level of trait anxiety affected the perception of job insecurity in a linear direction. As a result of the bootstrapping test, it was found that the indirect effect of trait anxiety on the relationship between digital competence and job insecurity was significant. Research limitations/implications The study was unable to collect data from hotels that were closed during the COVID-19 pandemic due to restrictions. Therefore, one of the limitations of the study was that it did not reach the entire population. Another limitation of the study was that the questionnaires were addressed to hotel managers in the Cappadocia Region. Practical implications Hotel managers' digital skills are considered to contribute to the tourism industry by organizing and determining business strategies, work processes and employee skills. In addition, when hiring hotel managers, it is essential to ensure that they have certain skills such as compatibility with the digital age, openness to innovation and the ability to adapt the employees working in their team to the age, which helps to improve the competitiveness of the hotel industry with the world and ensure the continuity of this situation. Originality/value The research addressed the variables of digital competence, job insecurity and trait anxiety and collected data from hotel managers in the Cappadocia Region using a survey technique. There were few studies that addressed these variables, and the mediating effect of trait anxiety was revealed based on the contemporary approach.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Moderating Role of Occupational Commitment in the Effect of Income Level on Job Satisfaction
    (2021) Kemer, Ebru
    This research aims to determine the moderator role of professional commitment in the effect of the\rincome level of accommodation business managers on job satisfaction. For this purpose, data were collected from\rmanagers working in accommodation establishments with tourism operation certificates in Nevşehir province\rbetween January and May 2021 by survey technique. The ethics committee permission document required for the\rcollection of data used in this study was obtained with the decision of the Ethics Committee of Niğde Ömer\rHalisdemir University, dated 28.01.2021 and numbered 02. Correlation and regulatory variable regression\ranalyzes were conducted to determine the moderator role of professional commitment in the effect of the income\rlevel of managers working in accommodation businesses on job satisfaction. As a result of the research; It has\rbeen determined that there are positive and significant relationships between the income level, job satisfaction\rperceptions, and professional commitment of accommodation business managers. In addition, it was concluded\rthat professional commitment has a regulatory role in the effect of the income level of managers working in\raccommodation businesses on job satisfaction, and the relationship between income level and job satisfaction is\rshaped by professional commitment. Through the results obtained from the research, practical suggestions were\rmade
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    THE ROLE OF AGRICULTURAL PRODUCTS IN ESTABLISHING GASTRONOMIC IDENTITY
    (2021) Kemer, Ebru
    The purpose of this research is to determine the role of agricultural products in creating gastronomic identity. For this purpose, the \ragricultural product potato, which is mostly grown in Niğde province in Turkey and given importance to its production and development, has been evaluated in terms of gastronomic identity. The research was carried out with the help of interview questions \rby telephone between 1-10 July 2021. As a result of the research, the participants chose the Niğde potato in terms of gastronomic \ridentity; contribution to the development of gastronomy tourism, increase in agricultural production, sustainability, and economic \rcontribution. They stated that due to the climate and soil structure of Niğde province, Niğde potato is different from other potatoes \rin terms of taste, variety, nutrition, and health. For the protection and sustainability of the Niğde potato, they stated environmental \rprotection and soil analysis, finding a market for the farmers, improvement studies-supervision and support to the farmer. In \raddition, to highlight the Niğde potato as a gastronomic identity; They made suggestions on advertising/promotion, festival, gaining \rpopularity/branding, and the need for support from local governments.\r
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Turizm Tanıtım Filminin Göstergebilimsel Analizi: İstanbul Tanıtım Filmi Örneği
    (2022) Tabak, Gülsüm; Kemer, Ebru; Tekeli, Ezgi Kırıcı
    Bu araştırmanın amacı, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanan “İstanbul is The New Cool” adlı tanıtım filmini göstergebilimsel açıdan analiz etmek, tanıtım filminde yer alan göstergeleri keşfetmek ve anlatılmak isteneni bütüncül bir bakış açısı ile ortaya koymaktır. Tanıtım filminde Türkiye’de en fazla turist ağırlayan ve önemli bir turizm destinasyonu olan İstanbul’un ele alınması, filmin oldukça yeni olması ve sosyal medyada tanıtım filminin hedef kitle açısından ilgi çekici bulunması bu araştırmanın yapılmasını gerekli kılmıştır. Araştırmada tanıtım filmini incelemek ve değerlendirmek için nitel araştırma yöntemi temel alınmış ve göstergebilimsel çözümleme tekniğinden yararlanılmıştır. Tanıtım filmi göstergebilimsel açıdan Ferdinand de Saussure ve Roland Barthes’in geliştirmiş olduğu modele göre çözümlenmiştir. Araştırmanın örneklemini oluşturan tanıtım filminin incelenmesi doküman inceleme tekniği ile yapılmıştır. Tanıtım filminden seçilen her bir kesit gösterge, düz anlam, yan anlam, kod, dizi, dizim, artzamanlık, eşzamanlık, mit, metafor, metonim, metin, slogan, logo ve amblem kavramları ışığında ayrıntılı bir incelemeye tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanan İstanbul tanıtım filminin, İstanbul’un tarihi ve turistik destinasyonlarını kapsayan otuz ayrı mekândan görüntüler sunduğu ve tarihi, kültürel, sanatsal çeşitli göstergeleri içerdiği tespit edilmiştir. Ayrıca tanıtım filminde İstanbul’un çeşitli ulaşım, eğlence, yeme-içme ve alışveriş seçeneklerini barındırdığı saptanmıştır. Nitekim İstanbul, tanıtım filminde turistik bir cazibeye sahip anakent ve her türlü turiste hitap eden çok yönlü bir şehir olarak yansıtılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turizm Tedarik Zinciri Yönetiminde Alıcı Tedarikçi İlişkileri: Kapadokya Bölgesi Konaklama İşletmelerine Yönelik Bir Araştırma
    (Niğde Üniversitesi, 2013) Kemer, Ebru; Büyükkeklik, Arzum
    Günümüzün hızla gelişen sektörlerinden biri olan turizm, küresel çevrede yaşanan ekonomik, sosyal ve siyasal gelişmeler nedeniyle rekabetin en fazla yaşandığı sektörlerden biri haline gelmiştir. Küresel rekabetle birlikte diğer sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de işletmeler artık bireysel becerileriyle rekabet edememekte, içinde bulundukları tedarik zincirinin bütünüyle rekabet etmek zorunda kalmaktadırlar. İmalat sektöründe tedarik zincirleri ve zincirdeki alıcı-tedarikçi ilişkisi yoğun bir şekilde çalışılmışken hizmet sektörünün bir parçası olan turizm sektöründe çalışmalar oldukça kısıtlıdır. Literatürdeki bu boşluktan yola çıkarak tasarlanan çalışmada, turizm sektörünün önemli bir parçası olan konaklama işletmelerinin turizm tedarik zinciri yönetimi kapsamındaki alıcı?tedarikçi ilişkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda konaklama işletmelerinin alıcı-tedarikçi ilişkisine verdikleri önem düzeyi ve alıcı-tedarikçi ilişkilerinin konaklama işletmelerinin hangi özelliklerine göre farklılaştığı araştırılmıştır.Araştırmanın ana kütlesi, Kapadokya Bölgesi?nde turizm işletme belgesine sahip konaklama işletmeleri olarak belirlenmiştir. Araştırma verileri işletmelerin üst yöneticileri ve/veya satın almadan sorumlu yöneticileriyle yüz yüze görüşülerek toplanmıştır. Araştırma bulguları, Kapadokya Bölgesi?ndeki konaklama işletmelerinde alıcı-tedarikçi ilişkilerinde temel konular için işbirlikçi yaklaşımın oluştuğunu ancak stratejik konular için işbirliği ve bilgi paylaşımını kullanmayan geleneksel yaklaşımın geçerli olduğunu göstermiştir. İşbirlikçi yaklaşımın gelişmesinin önündeki en önemli engeller de zincir üyeleri arasındaki karşılıklı güven eksikliği ve bilgi paylaşımının neden olabileceği güvenlik endişesidir. Diğer yandan, konaklama işletmelerinin alıcı-tedarikçi ilişkilerinin sermaye yapısı, otel türü, çalışan sayısı ve özel bir satın alma departmanına sahip olma açısından farklılık göstermediği belirlenmiştir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim