Yazar "Tokcan, Halil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 2006 VE 2018 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ ÇALIŞMASI(2019) Tokcan, Halil; Tangülü, ZaferYüksek Öğretim Kurulu (YÖK), Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından son yılarda gerçekleştirilendeğişime ayak uydurmak ve mevcut programların uygulama sürecinde tespit edilen sorun ve eksikliklerigidermek amacıyla 2017 yılında eğitim bilimleri ve eğitim fakültelerinin bölüm yapılanmalarındadeğişikliğe gitmiştir. Ayrıca 2017 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen ÖğretmenlikMesleği Genel Yeterlikleri ve Öğretmen Strateji Belgesi (2017-2023) göz önünde bulundurularak 2018yılında tüm eğitim fakültesi lisans programlarında bazı değişikliklere gitmiştir. Bu çalışmanın temelamacı 2018 yılında güncellenen sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında meydana gelendeğişimleri özellikle bir önceki program olan 2006 yılı programıyla karşılaştırarak analiz etmektir. Nitelaraştırma türlerinden doküman incelemesi yoluyla yapılan çalışma sonrasında 2018 programında derslerinsaat ve AKS oranlarına bir azalmaya gidildiği; meslek bilgisi ve seçmeli derslerin oranının arttırılırken;genel kültür, sosyal bilimler/sosyal bilgiler, tarih ve coğrafya derslerinin oranının ise azaltıldığıgörülmüştür. Yine güncellenen programda bazı derslerini isim değişikliğine uğrarken, bazılarının isesaatlerinde azalma meydana geldiği tespit edilmiştir. Çıkan bu sonuçlara göre 2018 programındaözellikle sosyal bilimler/sosyal bilgiler alanında sosyal bilgilerin disiplinler arası yapısının temeli olanpsikoloji, arkeoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi, antropoloji, temel hukuk, insan ilişkileri iletişim gibiderslerin kaldırılmış olmasının sosyal bilgiler alanının disiplinler arası yapısını bozduğu; yeni eklenenalan eğitimi derslerinin bazılarının içeriğinin birbirine yakın olması nedeniyle bir karmaşa yaratacağısöylenebilir. Yenilenen programda görülen en olumlu değişikliğin seçmeli derslere getirilen modelolduğu böylece üniversiteler arası yaşanan seçmeli ders farklılıklarının azalırken, öğrencilerin seçimyapma şanslarının arttığısavunulabilir.Öğe Effects of conditions on learning and brain(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Tokcan, Halil; Uzunboylu, H; Cavus, NHart (1983) called the brain "the organ of learning." He advocated learning more about the brain in order to design effective learning environments. How learning occurs in the brain? Learning occurs when we construct meaning and understanding of our experiences. Construction of meaning is the natural function of the human brain. We integrate and synthesize new information into our existing understandings to make sensible meaning. The brain appears to become more active in its search for meaning when it encounters information and experiences that fail to fit its existing patterns of meaning. So, we can perform education with brain-compatible situations. Learning is getting better way in these situations. In this context, the purpose of this study is examine to effects of the situations (for example: environment, stress, music, food, water, movement) on learning. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe KAVRAM BULMACALARININ 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER BAŞARISINA ETKİSİ(2019) Yesari, Bayram; Tokcan, HalilBu çalışmanın temel amacı sosyal bilgiler öğretiminde kavram bulmacalarıyla desteklenen öğretiminöğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Bu deneysel çalışma, öntest-sontest kontrol gruplu desen(ÖSKD) modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılının bahardöneminde Adana il merkezinde bulunan bir devlet ortaokuluna devam eden 6. sınıf öğrencilerioluşturmuştur. Çalışma, bir deney ve bir kontrol grubundan oluşan toplam 52 altıncı sınıf öğrencisi ilegerçekleştirilmiştir. Çalışma toplam 15 ders saati sürmüştür. Deney grubunda öğretim, kavram bulmacasıetkinliklerine dayalı olarak yapılırken, kontrol grubunda ise programa dayalı öğretim gerçekleştirilmiştir.Araştırma bulguları kavram bulmacalarına dayalı öğretim etkinlikleriyle yapılan öğretimin programadayalı öğretime göre daha etkili olduğunu göstermektedir.Öğe PROSPECTIVE TEACHERS’ PERCEPTIONS ABOUT CONCEPT OF MIDDLE EAST THROUGH WORD ASSOCIATION TEST(2018) Tokcan, Halil; Topkaya, YavuzThe present study aims to reveal prospective teachers’ cognitive structure about the Middle Eastthrough Word Association Technic (WAT). Research sample consisted of 420 prospectiveteachers studying at Ömer Halisdemir University Education Faculty and Kilis 7 AralikUniversity Education Faculty. Data were collected through WAT. As result of WAT, frequencytable including key concepts and answer words was prepared. According to this frequency tableconcept network were drawn by the researcher. Results indicated that the prospective teachersmostly associated the Middle East with oil and war. This finding is similar to previous studiesconducted through prospective social studies teachers. Moreover perception of the Middle Eastamong the participant prospective teachers varies between the universities. Prospective teachersfrom Ömer Halisdemir University generally associate the Middle East with general words suchas Saddam Hussain, Egypt, Turkey, weapon, Arab Spring, kingdom-sheikh while the participantprospective teachers from Kilis 7 Aralik University mostly associate the Middle East withdeath, massacre, bomb, rocket, poverty, section clashes, and dictator. In other words, it can beconcluded that while the prospective teachers have general knowledge about the Middle East,the prospective teachers studying in Kilis 7 Aralik University have perception based ongeography where they live, and experience that they underwent. This finding can be viewed as aproof that living place influence perception. Furthermore, it can be concluded that WAT iseffective way in disclosing cognitive structure of individuals.Öğe Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretimini Kolay Buldukları ve Zorlandıkları Üniteler(2018) Tokcan, Halil; Topkaya, YavuzBu çalışmanın amacı, ortaokul sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretimini kolay buldukları ve öğretimde zorlandıkları konuları nedenleriyle tespit edebilmektir. Yapılan bu araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılında Niğde il merkezinde görev yapan 20 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Yapılan çalışma nitel araştırma desenlerinden olgubilim tekniğinden faydalanılarak yürütülmüştür. Çalışma kapsamında elde edilen veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Yapılan görüşmeler sonucunda öğretmenlerin öğretimini en kolay buldukları konular olarak 5. sınıf “Adım Adım Türkiye”, 6. sınıf “İpek Yolunda Türkler”, 7. sınıf “Ülkemizde Nüfus”, 6. sınıf “Yeryüzünde Yaşam” üniteleri olduğu belirlenmiştir. Öğretmenler öğretimde en zorlandıkları konular olarak ise 6. sınıf “Yeryüzünde Yaşam” ve 7. sınıf “Türk Tarihinde Yolculuk” üniteleri olarak belirtmişlerdir. Öğretmenlerin öğretimde zorlandıklarını belirttikleri diğer ünite ise 7. sınıf “Türk Tarihinde Yolculuk” ünitesidir. Öğretmenlerin öğretimde zorlandığını söylediği diğer ünite ise 5. sınıf “Adım Adım Türkiye” ünitesidir. Öğretmenler bu ünitede en çok Atatürk ilke ve inkılapları konularının öğrencilere soyut geldiğini ve bu nedenle öğretimde zorlandıklarını ifade etmişlerdir. Bu üniteler dışında öğretmenlerin öğretimi zor bulduğu diğer üniteler; 5. sınıf “Haklarımı öğreniyorum”, 6. sınıf “Demokrasinin Serüveni”, 5. sınıf “Toplum İçin Çalışanlar” 7. sınıf “İletişim ve İnsan İlişkileri” üniteleridir. Bazı öğretmenlerin öğretimini kolay bulurken bazılarının zorlandıkları üniteler ise 6. sınıf “Yeryüzünde Yaşam Ünitesi” ve 5. sınıf “Adım Adım Türkiye” üniteleri olmuştur.Öğe The Current Situation of Social Studies Teaching Trainings in Turkey University (2017)(2018) Tokcan, Halil; Tilki, ArifeThe main purpose of this research is to present the current status of theDepartment of Social Studies Education in Turkey in 2017. In this study,the number of students studying in Social Studies Education Departmentin 2017, the number of faculty members working in this department, thenumber of students enrolled in this department change according to theyears and universities and the number of appointments of social studiesteaching between 2013-2017. In this study, qualitative research methodswere used. While determining the number of students in the departmentand the base points of the program, the information in the OSYM guide forthe last 4 years was taken into consideration in determining the number offaculty members and the internet pages of the related departments weretaken into consideration in determining the number of faculty members.According to the results of the research, the Department of Social StudiesEducation actively carries out education activities in 59 universities inTurkey as of 2017. Based on the quota of LYS, the total number of studentsin the Department of social studies teaching is 15.639. It is observed thatthe scores of the Department of social studies teaching are quite variable.The highest score student placed in social studies teacher program in 2016is 25,800 while the lowest score student's score is 75,900. According tothe data of the year 2013-2017, Istanbul University is the Universitypreferred by the highest scores students who are placed in social studiesteaching program. As a result of the research, it was determined that thenumber of students who were placed in the Department of social studiesteaching of universities is very high compared to the number ofappointments and therefore there are approximately 27,500 people waitingto be appointed. Due to the increase in the number of students waiting forthe appointment, the number of candidates taking the ÖABT social studiesexam has been gradually decreasing since 2015. According to the resultsof the study, the number of quotas of Social Studies Education departmentsin Turkey is reduced; increasing the number of faculty members can besaid to be beneficial in terms of quality and achievement of future goals.Öğe Using graphic illustrations with social studies textbooks(ELSEVIER SCIENCE BV, 2010) Oruc, Sahin; Ugurlu, Nihal Baloglu; Tokcan, Halil; Uzunboylu, HPrimary school curriculums are restructured in 2005 in Turkey. Naturally, Social Studies curriculum is also got changed in this the process. Curriculums' content and organization of most courses are determined by the textbook. Therefore, changes in Social Studies curriculum is reflected to textbook. New social studies textbooks are different from previous textbooks both content and visually. Graphic illustrations have an important place in new textbooks. The aim of this study is to evaluate the quality of graphic illustrations in textbook by document analyses method. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.