Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Zeynep Karataş" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Benlik Kuramı Ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirlik çalışması
    (2017) Yasemin Yavuzer; Zeynep Karataş; Betül Polat Demir
    Amaç: Bu çalışmada bireylerin çeşitli yaşam alanlarında kendilerini algılayışlarını ölçmek amacıyla geliştirilmiş Benlik Kuramı Ölçeğinin Türk üniversite öğrencilerinden oluşan bir örneklemde geçerlilik ve güvenilirliğini incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Ölçeğin dil eşdeğerliliği analizi için 30 İngilizce öğretmenliği 4. sınıf öğrencisine önce İngilizce formu, üç hafta sonra da Türkçe formu uygulanmıştır. Ölçeğin çeviri açısından paralelliğinin sağlandığı ve dil geçerliliğinin olduğu görülmüştür. Daha sonra ölçek 426 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Ölçeğin psikometrik özellikleri açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, ölçüt bağıntılı geçerlilik, testi yarılama yöntemleriyle ve alfa katsayısı hesaplanarak incelenmiştir. Ölçüt bağıntılı geçerlilik için Pozitif ve Negatif Duygu Ölçeği, Beck Depresyon Ölçeği ve Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Bulgular: Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre 36 maddelik ölçeğin Türkçe formunun dokuz alt ölçekten oluştuğu ve toplam varyansın %55.98'ini açıkladığı görülmüştür. Doğrulayıcı faktör analizi sonucu Benlik Kuramı Ölçeğinin 36 maddeli ve dokuz faktörlü yapısının Türk öğrencilerinden elde edilen verilerde doğrulandığı söylenebilir. Alt boyutlarda en düşük alfa katsayısı 0.52, ölçeğin tamamından elde edilen alfa katsayısı 0.84 ve test yarılama yöntemiyle hesaplanan güvenilirlik katsayısı 0.79 olarak bulunmuştur. Ölçeğin Türkçe formunun madde-toplam korelasyon katsayılarının 0.30-0.78 arasında olduğu bulunmuştur. Benlik Kuramı Ölçeği ve alt ölçeklerinin tamamı ile Pozitif Duygular ve Benlik Saygısı Ölçeği arasında pozitif yönde, Negatif Duygular ve Beck Depresyon Ölçeği arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, üniversite öğrencilerinin genellikle olumlu benlik teorilerine sahip oldukları söylenebilir. Kadınların Benlik Kuamı Ölçeği toplam puanları ile akademik başarı, kişilik ve aile ilişkileri alt ölçek puanları erkeklere göre daha yüksektir. Sonuç: Analiz sonuçlarına dayalı olarak, ölçeğin Türk üniversite öğrencilerinin çeşitli yaşam alanlarında kendilerini algılayışlarını ölçebileceğine karar verilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eğitim fakültelerinde çalışan yardımcı doçentlerin sürekli kaygı ve iş doyum düzeylerinin incelenmesi
    (2012) Yasemin Yavuzer; Zeynep Karataş; Rezzan Gündoğdu
    Araştırmanın amacı, eğitim fakültelerinde çalışan yardımcı doçentlerin sürekli kaygı ve iş doyum düzeylerini demografik değişkenlere (cinsiyet, SSCI yayın durumu, medeni durum, yaş, çalışma süresi, yabancı dil puanı ve görev yaptıkları üniversite) göre incelemek ve sürekli kaygı düzeylerinin demografik değişkenler ve iş doyumunun boyutları tarafından ne oranda yordandığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 20, 5 ve 4 yıllık olan üç devlet üniversitesinin eğitim fakültelerinde çalışan 102 yardımcı doçentten oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, yardımcı doçentlerin iş doyum düzeyleri demografik değişkenlere göre farklılaşmamaktadır. Sürekli kaygı puanları ise, cinsiyetlerine, SSCI yayın durumuna, yaşına, yabancı dil puanlarına ve çalışma süresine göre farklılaşmazken, görev yaptıkları üniversitenin eski ya da yeni üniversite olmasına ve medeni durumuna göre farklılık göstermektedir. Ayrıca görev yapılan üniversitenin eski ya da yeni üniversite olması ve SSCI yayın durumu sürekli kaygının anlamlı yordayıcılarıdır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ergenlerde otomatik düşünceler ile fiziksel saldırganlık arasındaki ilişkide öfkenin aracı rolü
    (2013) Yasemin Yavuzer; Zeynep Karataş
    Amaç: Araştırmanın amacı, ergenlerin otomatik düşünceleri ile fiziksel saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkide öfkenin aracılık (mediation) ro- lünü ortaya koymaktır. Yöntem: Çalışmaya 2011-2012 öğretim yılında Burdur il merkezindeki üç farklı lisede, 9. sınıfta öğrenim gören 224 ergen katılmıştır. Katılım- cılara Saldırganlık Ölçeği ve Otomatik Düşünceler Ölçeği uygulanmış- tır. Veriler basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi ile çözümlenmiştir. Bulgular: Erkek ve kız ergenlerin fiziksel saldırganlık ile otomatik dü- şünceler ve öfke puanları arasında, öfke ile otomatik düşünceler puanla- rı arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Reg- resyon analizlerine göre, otomatik düşüncelerin ergenlerin fiziksel sal- dırganlık (?= 0,233, p< 0,001) ve öfke düzeylerini (?= 0,325, p< 0,001) yordayıcı gücü olduğu gözlenmiştir. Öfkenin aracılık rolüne ilişkin ana- lizlerde otomatik düşünceler ve fiziksel saldırganlık arasında öfkenin tam aracı rolünün olduğu gözlenmiştir (Sobel z= 5,646, p< 0,001). Sonuç: Araştırmanın bulguları otomatik düşünceler ile fiziksel saldır- ganlık arasındaki ilişkide, öfkenin tam aracılık rolünün olduğunu ortaya koymuştur. Ergenlerde fiziksel saldırganlığı önlemeye yönelik çalışma- larda öfke yönetimi becerilerinin kazandırılması için hazırlanan prog- ramların ergenlerin işlevsel olmayan ve öfkeyi tetikleyen otomatik dü- şüncelere ilişkin farkındalık kazanması ve bu düşüncelerini değiştirebil- mesi ile ilgili uygulamaları içermesi yararlı olacaktır. Araştırmanın çalış- ma grubu Burdur il merkezindeki farklı liselerde öğrenim gören ergen- lerden oluşmaktadır. Sonuçlar yalnızca benzer özelliklere sahip grupla- ra genellenebilir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ergenlerin çatışma çözme davranışlarının incelenmesi: Nicel ve nitel bir çalışma
    (2013) Yasemin Yavuzer; Zeynep Karataş; Rezzan Gündoğdu
    Bu çalışmanın amacı, ergenlerin çatışma çözme davranışlarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul türü açısından farklılıklarını ve çatışma yaşadıkları durumlar, çözmek için kullandıkları yöntemler, çatışmanın nasıl sonuçlandığı ve bu sonucun onları nasıl etkilediği konusunda görüşlerini incelemektir. Araştırmanın evrenini Niğde il merkezinde 8119, örneklemini ise 1417 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Çatışma Çözme Davranışını Belirleme Ölçeği ve Görüşme Formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nicel veriler için çok değişkenli varyans analizi, nitel veriler için içerik analizi kullanılmıştır. Sonuçta, çatışma durumlarında erkeklerin, 10 ve 11. sınıf öğrencilerinin saldırganlığa, kızların ve 9.sınıfların problem çözmeye; fen lisesi öğrencilerinin ise daha az problem çözmeye başvurdukları bulunmuştur. Görüşmelerde saldırganlık puanı yüksek öğrencilerin çatışmaları genellikle fiziksel ve sözel güç kullanarak çözdükleri, problem çözme puanı yüksek öğrencilerin konuşarak çözdükleri belirlenmiştir. Araştırma bulguları ergenlerle çalışan okul yöneticileri, öğretmenler ve okul psikolojik danışmanlarının okullardaki saldırganlığı önlemeye yönelik okul-temelli programları hazırlarken özellikle erkek ve 10. ve 11. sınıftaki ergenleri göz ardı etmemeleri gerektiğini düşündürmektedir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim