Yazar "Arif Altun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hipermetin Ortamlarında Okuma ve Öğrenme: Bilgi Oluşturma Sürecinde Epistemik Kabullerin Rolü(2002) Arif AltunBu çalışmada, hipermetin ortamlarında okuma ve öğrenme süreçlerinde epistemik kabullerin önemi hipermetin tasarımları açısından ele alınmıştır. İnternet teknolojilerindeki gelişmelerle her geçen gün daha fazla ve farklı şekillerde sunulan hipermetinlerle karşı karşıya gelinmesiyle birlikte, okuma ve öğrenme sürecinde farklılar olduğu öne sürülmektedir. Bu farklıların önemli bir boyutu da, hipermetin ortamlarına taşınan kişisel ve öğrenmeye yönelik epistemik kabullerdir. Dolayısı ile, bu çalışmadaki amaç epistemik kabuller ile hipermetin ortamlarında yapılan okuma ve öğrenme süreçleri arasındaki ilişkiyi bir hipermetin tasarım modeli olarak Bilişsel Esneklik Teorisi çerçevesinde irdelemektir. Burada aktarılan çalışmalarda elde edilen bulgular ışığında, hipermetin sistemlerinde okuma sürecinin alışılagelmiş lineer okuma sürecinden farklı olduğu ve okurların epistemik kabullerini bu ortamlara transfer ettikleri söylenebilir. Öğrenme süreci açısından da, özellikle karmaşık bilgilerin ediniminde, epistemik kabullerin öğrenme sürecine ve miktarına anlamlı bir etkisi olduğu gözlemlenmiştir. Sonuç olarak, epistemik kabullerin belirlenmesinin etkili hipermetin ortamlarının tasarımında önemli bir etkisi olduğu görülmektedir.Öğe Öğretmen Adaylarının İnternete Yönelik Tutumları(2003) Arif AltunBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının internete yönelik tutumlarını belirlemeye yardımcı olacak geçerli ve güvenilir bir internet Tutum Ölçeği (iTO) geliştirmek ve öğretmen adaylarının internete yönelik tutamlan ile cinsiyet ve kişisel erişim imkânları değişkenleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığım belirlemektir. Araştırma grubunu 2000-2001 öğretim yılında iki farklı üniversitenin eğitim fakültelerinden seçilen öğretmen aday lan oluşturmaktadır. Araştırmaya ilişkin veriler, iTO'nun geliştirilmesinde 340, öğretmen adaylarının internete yönelik tutamlarının belirlenmesinde de 725 öğretmen adayından elde edilmiştir. iTO'nun güvenirliği $mu$ = .79 olaıak bulunmuştur. Verilerin analizinde öğretmen adaylarının internete yönelik tutumları ile cinsiyet ve kişisel erişim imkânları değişkenleri arasında anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir.Öğe Orta Öğretim Okullarındaki Öğrencilerin Bilgisayar Destekli Eğitime Karşı Tutumları(2002) Oğuz Kılıçoğlu; Arif AltunBu çalışmanın amacı, öğrencilerin bilgisayar destekli eğitime yönelik tutum ölçen bir ölçek geliştirmek ve orta öğretim okullarındaki öğrencilerin bilgisayar destekli eğitime karşı tutumlarını belirlemek ve bunları bazı değişkenlere göre incelemektir. Dört farklı okul türü kapsamında, 14 farklı okuldan toplam 1303 öğrenciden elde edilen verilerin geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Güvenirlik için Cronbach-Alpha analizi uygulanarak, Alpha değerine bakılmış ve .05), ancak daha önce bilgisayar dersi alanlarla almayanlar arasında anlamlı bir fark bulunduğu (p: .000 < .05) tespit edilmiştir. Ayrıca, okul türleri arasında da anlamlı farklılıklar (p: .001 < .05) olduğu gözlenmiştir.