Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aslandağ, Buket" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Andragojik Öğretim İlkeleri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    (2020) Çevik, Özge; Aslandağ, Buket
    Bu araştırmanın amacı, yetişkin eğitimi alanında çeşitli faaliyetlerde bulunan eğitimcilerin androgojiköğretim ilkelerini ne ölçüde uyguladıklarını tespit etmek amacıyla bir ölçek geliştirilmektir. Geliştirilenölçek, Orta Anadolu’da bulunan çeşitli illerde yetişkin eğitim faaliyetlerini yürüten 341 eğiticiye uygulanmıştır. Geçerlik çalışmaları kapsamında SPSS 24.0 programı ile açımlayıcı faktör analizi (AFA) gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda, toplam varyansın % 52.33’ünü açıklayan ve 22 maddeden oluşanüç faktörlü (“Öğrenme sürecine katılım”, “Öğrenme iklimini yapılandırma” ve “Deneyimlerle ilişkilendirme”) bir yapı elde edilmiştir. Araştırmaının ikinci aşamasında, Lisrel 8.80 programı kullanılarak doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmış ve 3 alt faktörlü olduğu doğrulanmıştır. Ölçeğin genelinde ise; alfa katsayısı .90, birinci alt boyutun güvenilirlik katsayısı .88, ikinci alt boyutun .79,üçüncü alt boyutun .81 dir. Çalışmanın üçüncü aşamasında ise test-tekrar-test yöntemi uygulanmış,birinci uygulamada ölçeğin ortalaması ve standart sapması 3.85, 17.32 olarak tespit edilirken ikinciuygulamada 3.67, 21.28, olarak tespit edilmiştir. Pearson korelasyon katsayısı ise r = 0.56 ve p =.05düzeyinde anlamlı olduğu bulunmuştur. Araştırma sonucunda eğiticilere yönelik geliştirilen androgojik öğretim ilkeleri ölçeğinin(AÖİÖ), geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu tespit edilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlıkları ile Hayat Boyu Öğrenme Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (2021) Aykaç, Murtaza; Köğce, Davut; Aslandağ, Buket
    Bu çalışma, öğretmen adaylarının matematik okuryazarlıkları ile hayat boyu öğrenme yeterlilikleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesindeki farklı programlarında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmaya 94 erkek ve 219 kız öğretmen adayı olmak üzere toplam 313 kişi katılmıştır. Çalışma nicel yöntem kapsamında ilişkisel tarama modeli kullanılarak yürütülen betimsel bir çalışmadır. Verilerin toplanmasında “Matematik Okuryazarlığı Öz-yeterlik Ölçeği” (Özgen ve Bindak, 2008) ve “Yaşam Boyu Öğrenmede Anahtar Yeterlikler Ölçeği” (Şahin, Akbaşlı ve Yanpar-Yelken, 2010) kullanılmıştır. Ölçeklerden alınan ortalama puanların değişkenlere göre karşılaştırılmasında MANOVA testi kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının hayat boyu öğrenme yeterlilikleri ve matematik okuryazarlıkları arasındaki ilişki yüksek düzeyde bulunurken, ölçek puanlarının değişkenler ile olan ilişkisi arasında farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının, cinsiyetleri, akademik başarıları ve kitap okuma durumları açısından hayat boyu öğrenme yeterlikleri ve matematik okuryazarlığı öz yeterlikleri arasında anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Ayrıca matematik okuryazarlık puanları bölümlere göre matematik öğretmeni adayları lehine anlamlı bir farklılık gösterdiğinden diğer bölümlerdeki öğretmen adaylarının matematik okuryazarlıklarını geliştirmeye yönelik etkinlikler düzenlenebilir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    PEDAGOJİK FORMASYON PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARININ HAYATBOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ
    (2019) Aykaç, Murtaza; Aslandağ, Buket
    Hızla gelişen ve geliştikçe değişen dünyanın şartlarına ayakuydurma ihtiyacı birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da kendinigöstermiştir. Gerek Avrupa Birliği süreci gerekse küresel değişmelerülkemizdeki eğitim kurumlarındaki kalite çalışmalarının ivmekazanmasına neden olmuştur. 20. yüzyıl dünyada değişimler yüzyılıolmuş ve ülkeler için hem ekonomik hem sosyal boyutlarda çok farklıyapılanmalara yol açmıştır. Bilgi ve iletişim teknolojisindeki gelişmeler,sosyopolitik yükselmeler, sınırların kalkması gibi değişimler eğitimalanında yeniden yapılanmayı beraberinde getirmiştir. Yenidenyapılanma süreci olarak nitelendirilebilecek içinde bulunduğumuz yüzyılbireylerin bütüncül gelişimini gerekli kılmış ve onlara bu uğurdayardımcı olacak bir dizi eğitim yaklaşımı sunulmuştur. Bu çalışmada,son dönemlerde topluma yüksek nitelikli bireyler yetiştirmek içinönerilen hayat boyu öğrenme kavramı incelenmektedir. Bunun yanı sıra,bir devlet üniversitesindeki pedagojik formasyon eğitimi almakta olan217 öğretmen adayının hayat boyu öğrenme eğilimlerini belirlemek ve bueğilimlerin cinsiyet, bölüm ve yaş değişkenleri açısından farklılık gösteripgöstermediğini ortaya koymak amaçlanmıştır. “Yaşam Boyu ÖğrenmeEğilimlerini Belirleme Ölçeği” ile toplanan araştırma verilerinin analizedilmesi neticesinde katılımcıların hayat boyu öğrenme eğilimlerininyüksek olduğu görülmüştür. İncelenen değişkenlerin hayat boyuöğrenme eğilimi ile ilişkisine dair farklı anlamlılık düzeyinde bulgular eldeedilmiştir. Araştırma sonuçlarının ışığında eğitim fakültelerininprogramlarında hayat boyu öğrenme eğilimlerini arttırmaya veçeşitlendirmeye yönelik destekleyici etkinlikler düzenlenmesi önerilebilir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    THE EFFECT OF ORGANIZED SCAFFOLDING TECHNIQUE ON NOTE-TAKING ATTITUDES OF PROSPECTIVE TEACHERS
    (2019) Aslandağ, Buket; Polat, Ümit
    In the learning and teaching process, note-taking helps learners to focus on the topic to belearned. Note-taking enabling learners to use different senses simultaneously is an importantvariable in the effective learning process. Learners might have difficulty in keeping up with thepace of teachers or in distinguishing important parts of the new learning materials in thesituations where they are not ready. Besides, learners’ attitudes towards note-taking influencetheir motivation to note-taking in the process. Organized scaffolding note-taking techniqueprovides easiness and meaningful note-taking for learners. Concordantly, the relationshipbetween note-taking styles and note-taking attitudes of the participants was aimed to detect inthis experimental study. The working group of the study consisted of prospective teachersattending the pedagogical formation program at the faculty of education at a state university inTurkey. In the study in which 148 prospective teachers were involved, the control group was leftto their own preference to take notes in the experimental process while organized scaffoldingtechnique was applied in the experimental group. Depending on the analysis of the data, it wasfound out that participants in the experimental group had higher level of note-taking attitude,which meant that note-taking via organized scaffolding technique affected the note-takingattitudes of prospective teachers’ in a positive way.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Examination of Prospective Mathematics Teachers' Perceptions of Lifelong Learning Competencies
    (2020) Aykaç, Murtaza; Aslandağ, Buket; Köğce, Davut
    The purpose of this study is to examine the prospective mathematicsteachers' perceptions of lifelong learning competencies. The studygroup of the research consisted of 1st, 2nd, 3rd and 4th yearprospective teachers studying at mathematics education undergraduateprogram of the education faculty of a public university. In this research,cross-sectional research method was used within the scope ofdescriptive research approach in order to reveal how mathematicsteacher candidates' perceptions of lifelong learning competencies haveimproved. In the research, as a data collection tool \"Key Competenciesfor Lifelong Learning\" scale developed by Şahin, Akbaşlı and YanparYelken (2010) was used. Independent samples t-test and one-wayanalysis of variance (ANOVA) were used to compare the mean scoresobtained from the scale by variables. The results obtained from theresearch indicated that the prospective mathematics teachersparticipated in the research have high level of life-long learningcompetencies. A significant difference was found in prospectivemathematics teachers’ scores of life-long learning competencies asregards their genders and the high schools they graduate from.Participants graduated from Anatolian High School and TeacherTraining High School had higher scores than the other participants.However, no significant difference was found in prospectivemathematics teachers’ scores of life-long learning competenciesregarding the year of their study.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkiye’de Öğretmenlerle Hayat Boyu Öğrenme Alanında Yapılan Tezlerin Konu, Problem,Sonuç ve Önerilerinin İncelenmesi
    (2020) Aykaç, Murtaza; Köğce, Davut; Aslandağ, Buket
    Bu araştırma, Türkiye’de 2009-2020 tarihleri arasında öğretmenlerle hayat boyu öğrenme alanında yapılmış lisansüstü tezleri problem, konu, sonuç ve önerilerinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Hayat boyu öğrenme konusu ile ilgili yapılmış yayınlara ulaşabilmek için ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye’de YÖK tez tarama veri tabanında 2009-2020 yılları arasında öğretmenlerle hayat boyu öğrenme alanında yapılmış 23 adet lisansüstü tez oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak bu tezler kullanılmıştır. Araştırma doküman incelemesi yönteminin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Veriler içerik analizi yöntemi kapsamında benzerlik ve farklılıklarına göre kategorik olarak gruplandırılarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak tezlerin önemli bir kısmının öğretmenlerin hayat boyu öğrenme eğilimi-yeterlikleri algılarını ve farklı değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya koymaya yönelik konulardan oluştuğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca lisansüstü tezlerde ağırlıklı olarak öğretmenlerin hayat boyu öğrenme eğilimlerinin ne düzeyde olduğunu ve hayat boyu öğrenme yeterlikleri-eğilimleri cinsiyete, kıdeme, yaşa, branşlarına, görev yaptıkları okullara ve eğitim durumlarına göre farklılık gösterip göstermediği, problemlerine cevaplar aradıkları ve tezlerin önemli bir kısmı öğretmenlerin hayat boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Tezlerin önemli bir kısmında lisansüstü eğitime sahip öğretmenlerin hayat boyu öğrenme yeterlilik algılarının daha yüksek çıktığından öğretmenlerin lisansüstü eğitim için teşvik edilmesi ve hayat boyu öğrenme konusunda yetersiz olan öğretmenlere hizmet içi eğitim seminerlerinin verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, araştırma sonuçları ile doğrudan ilişkili olmayan birçok genel önerinin yapıldığı da ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim