Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ayhan Dikici" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    5E öğrenme döngüsünün anlamlı öğrenmeye etkisinin incelenmesi
    (2010) Ayhan Dikici; H.Hakan Türker; Gökhan Özdemir
    Bu araştırmada, 5E Öğrenme Döngüsünün anlamlı öğrenmeye etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın verileri Hatay ili Reyhanlı ilçesi Cumhuriyet İlköğretim Okulu altıncı sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Öğrencilerin 45’i kız 55’i erkektir. Araştırmada öğrencilere kuvvet ve hareket ünitesi ile ilgili ön ve son başarı testleri uygulanmıştır. Anlamlı öğrenmeyi derinlemesine test etmek için dört öğrenci (iki kız, iki erkek) ile bireysel görüşmeler yapılmıştır. Görüşme için öğrencilerin seçimi ön başarı testi sonuçlarına göre yapılmıştır. Ön başarı testinin sonucuna göre başarı ortalamasının üstünde bir öğrenci ortalama seviyeden iki öğrenci ve başarı ortalamasının altından bir öğrenci ile kuvvet kavramı ile ilgili ön ve son görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler iki uzman tarafından kodlanmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilerin kodlanmasında iki kodlayıcı arasında yüksek düzeyde kodlama korelâsyonu olduğu görülmüştür. Görüşme sonuçlarından çıkan bazı kavram yanılgıları şöyledir: Kuvvetin oluşması hareket şartına bağlanmıştır. Ağır cisimlere fazla kuvvet, hafif cisimlere az kuvvet uygulandığı ifade edilmiştir. Ayrıca kuvvetin yalnızca canlılar tarafından uygulanabileceği düşünülmüştür. Yerçekimi kuvveti kalabalık yerlerde daha düşüktür. Havada yer çekimine benzer bir kuvvetin var olduğu belirtilmiştir. Oksijen ile yerçekimi kuvveti arasında bir bağlantı kurmuşlardır. Oksijenin az olduğu yerlerde yer çekiminin daha düşük olduğunu düşünmüşlerdir. Araştırma sonunda, öğrencilerin başarılarının istatistiksel olarak anlamlı düzeyde gelişme gösterdiği belirlenmiştir. Görüşmelerden elde edilen bulgularda ise kavram yanılgıları tespit edilmiş ve anlamlı öğrenmenin tam olarak gerçekleşmediği sonucuna ulaşılmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Beyin Temelli Öğrenmenin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta-analiz Çalışması
    (2014) Eda Gözüyeşil; Ayhan Dikici
    Bu araştırmada beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi amaçlanmış ve elde edilecek etki büyüklüğünün öğrencilerin öğrenim düzeyleri, çalışmaların yapıldığı derslerin alanı, örneklem sayıları ve çalışmaların yapıldığı ülkelere göre farklılık gösterip göstermediğinin meta-analiz yöntemiyle araştırılması hedeflenmiştir. Meta-analiz, aynı konu üzerine yapılmış birbirinden bağımsız birçok çalışmadan elde edilmiş sayısal verileri istatistiksel olarak birleştirme ve bu çalışmaların sonuçları hakkında genel bir yargıya varma yöntemidir. Bu bağlamda, alan yazın taraması sonucu 1999-2011 yılları arasında yapılmış beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisini araştıran kodlama protokolüne uygun çeşitli ülkelerde İngilizce ve Türkçe dilinde yapılmış 31 adet çalışma (42 karşılaştırma) meta-analiz araştırmasına dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda, beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısı üzerinde pozitif fakat orta düzeyde bir etkiye (d=0.640) sahip olduğunu ortaya konmuştur. Buna ek olarak, etki büyüklükleri öğrenim düzeyi, ders alanı, örneklem sayısına göre farklılaşmazken Türkiye ve ABD'de yapılan çalışmalar karşılaştırıldığında, Türkiye lehinde anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna varılmıştır
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Efficiency of Computer Assisted Cooperative Learning Method on Students' Performance in Using Colours
    (2005) Ayhan Dikici
    Bu çalışmada, bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme yönteminin, sanat eğitiminde öğrencilerin renk kullanma performanslarına etkisi araştırılmıştır. Kendine ait bilgisayarı ve Internet bağlantısı olan 12-15 yaş arası çocuklardan 15 tane öğrenci deney grubuna seçilmiştir. Aynı yaş ve eğitim düzeyine sahip 35 öğrenci de random örnekleme yoluyla kontrol grubuna seçilmiştir. Öğrencilerin renk kullanma performanslarını belirlemek amacıyla bir performans yönergesi geliştirilmiştir. Programın uygulanması altı hafta sürmüş ve programın sonunda son-test amaçlı resimler toplanmıştır. Bu araştırmada, renk kullanma performanslarının deney grubu lehinde sonuçlandığı görülmüştür. Bu çalışmanın sonuçları deney grubunun lehinde olmuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eğitim Fakültesi Mezunlarının Eğitim Bilimleri Derslerine İlişkin Görüşleri (Niğde Üniversitesi Örneği)
    (2006) Ayhan Dikici; Yasemin Yavuzer; Rezzan Gündoğdu
    Eğitim fakültelerinin amacı, temel eğitim ve ortaöğretime nitelikli öğret­menler yetiştirmektir. Nitelikli öğretmen yetiştirmede en önemli konulardan bi­ri öğretmen yetiştirme programlandır. Bu çalışmada, eğitim fakültelerinde veril­mekte olan eğitim bilimleri derslerinden öğrencilerin yararlanma oranlan araştı-nlmıştır. Bu amaçla, mezunlara uygulamak için bir anket geliştirilmiştir. Gelişti­rilen anket 644 mezuna uygulanmıştır. Anket sonuçlan, öğrencilerin mezun ol-duklan bölümlere göre analiz edilmiştir. Mezunlardan alman verilere göre, öğ­rencilerin eğitim bilimlerinin temel derslerinden yeteri kadar yararlanamadıkla­rı bulunmuştur. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak öneriler verilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Examination of Factors Affecting Students’ Reading-Comprehension Achievement with Structural Equation Modeling
    (2018) Hakan Ülper; Gökhan Çetinkaya; Ayhan Dikici
    It is noted in the light of several studies associated with the readingcomprehension skills that fluent word reading, connectives knowledge and fluent text reading are closely related to the comprehension skill. Hence it seems possible to create a model over these concepts and their interrelationships. Within the scope of this research two different models are proposed considering theoretical information. The study group of the research was composed of 263 secondary school students at a state school in Burdur province. Three different confirmatory factor analysis (CFA) were performed to see whether factor structures were confirmed on the sample by using the maximum estimate method of the AMOS 18 software. Analysis of Covariance and Multivariate Analysis of Covariance were performed to determine whether the demographic variables grade level and gender had a significant effect on the scale scores. These analyzes were also performed in the SPSS 18 program. It has been found that as the grade level of the students increases, connective usage konowledge increases, the fluent silent word reading, the fluent silent text reading, the reading comprehension and the academic achievements increase as the grade level increases. This research concluded that reading comprehension strongly and significantly predicted academic achievement. But however, fluent silent text reading did not predict reading comprehension significantly. According to the results of the research, the model formed by the sub-dimensions of binding usage information shows better fit.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İşbirlikli Öğretmenin Öğrencilerin İletişim Tutumlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma (Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Örneği)
    (2006) Yasemin Yavuzel; Ayhan Dikici
    Bu araştırmanın genel amacı, işbirlikli öğrenmenin Resim İş Öğretmenliği (RİÖ) öğrencilerinin iletişim tutumları üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla bir deney ve bir de kontrol grubu oluşturulmuştur. Araştırma üç hafta sürmüş ve 27 öğrenci deney, 28 öğrenci kontrol grubunda olmak üzere 55 öğrenci üzerinden veri alınmıştır. Deney grubuna işbirlikli öğrenme yöntemi, kontrol grubuna da geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Her iki grup öğrencilerinin de sınıf içi öğretmen öğrenci iletişimi konusuna yoğunlaşmaları istenmiştir. Araştırmanın sonuçları, grupların ön-test puanları arasında anlamlı fark (p>.05) olmadığı, fakat son-test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark (p<.05) olduğunu ortaya koymuştur.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Sanat Eğitimi ve Öğrencilerin Yaratıcılık Düzeyleri
    (2006) Ayhan Dikici
    İnsanın yaratıcılığına etki eden birçok neden vardır. Küçük yaştaki çocukların yaratıcılıklarım geliştirmeye en uygun alan sanatsal alanlardır. Sanat eğitimi, çocukların yaratıcılık gücünü geliştirmeyi, karşılaştıkları sorunları yepyeni bir biçimde çözümlemeyi öğrenmelerini amaçlar. Bu araştırmanın amacı, sanat eğitimi alan ve almayan lise son sınıf öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerini belirlemektir. Öğrencilerin yaratıcılık düzeyini belirlemek amacıyla bir tutum ölçeği geliştirilmiş ve Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Sözel A Formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sanat eğitimi alan öğrencilerin, sanat eğitimi almayan öğrencilere oranla daha fazla yaratıcı oldukları bulunmuştur. Cinsiyet açısından yapılan karşılaştırmalarda anlamlı fark görülmemiştir. Sonuçta, sanat eğitimi derslerinin diğer dersler kadar önemli olduğu ve daha serbest bir ortamda yapılmasının gerektiği konusunda okul yöneticilerinin uyarılması önerilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Şiirle öğretim tekniğinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
    (2009) Cüneyt Akyol; Ayhan Dikici
    Bu araştırmanın amacı şiirle öğretim tekniğinin fen ve teknoloji sınıflarında öğrencilerin başarı ve tutumları bakımından uygulanabilirliğini belirlemektir. Araştırmada deneysel yöntemlerden kontrol gruplu ön-test ve son-test modeli uygulanmıştır. 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi "Maddenin Tanecikli Yapısı" Ünitesi Şiirle öğretim tekniğine göre hazırlanan etkinlikler ve geleneksel öğretim yöntemleri ile işlenmiştir. Öğrencilerin akademik başarıları ile Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumlarında meydana gelen değişimler araştırılmıştır. Araştırmada şiir yazmaya ve şiir okumaya gönüllü olan öğrencilerden 32 öğrenci deney grubunu ve 20 öğrenci kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine başarı testi ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin fen ve teknolojiye yönelik tutum değişimlerini belirlemek için Fen Tutum Ölçeği her iki gruba da ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, başarı testinden elde edilen puanlar deney grubunun lehine sonuçlanırken, fen tutum ölçeğinden elde edilen puanlarda istatistiksel olarak anlamlı fark görülmemiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    sınıf öğretmenliği mezunlarının öğretmen yetiştirme programından yararlanma düzeylerine ilişkin görüşmeleri ( Niğde Üniversitesi örneği
    (2006) Yasemin Yavuzer; Ayhan Dikici; Mustafa Çalışkan; Hidayet Aytekin
    Bu çalışmanın amacı, Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği mezunlarının öğretmen yetiştirme programından yararlanma düzeylerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla bir anket geliştirilmiş ve 337 öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; Sınıf Öğretmenliği mezunlarının eğitim bilimlerinin temel derslerinden yeteri kadar yararlanamadıkları bulunmuştur. Alan derslerinden ise Fen ağırlıklı derslerden, genel kültür derslerinden ise yabancı dil dersinden yararlanamadıkları bulunmuştur. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak öneriler verilmiştir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Yaratıcılığı destekleyen ilköğretim öğretmenleri indeksi ölçeğinin Türkçeye uyarlanması
    (2013) Ayhan Dikici
    Bu çalışmanın amacı yaratıcılığı destekleyen öğretmen indeksi ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıdır. Ölçeğin dil eşdeğerliği analizi için 30 İngilizce okutmanına önce İngilizce formu sonra Türkçe formu uygulanmıştır. Daha sonra ölçek Niğde İli merkezinde görev yapan 288 öğretmene uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizinde ölçeğin Türkçe formunun 33 madde ve dokuz alt boyuta sahip olduğu görülmüştür. KMO değeri .925 bulunmuştur. Varimax dik döndürme sonrası faktör yük değerleri .392 ile .779 arasında değerler almıştır. Alt boyutlarda en düşük Alpha katsayısı .57, ölçeğin tamamından elde edilen Alpha katsayısı .94 bulunmuştur. Doğrulayıcı faktör analizi sonucu uyum iyiliği indekslerinin kabul edilebilir ve iyi uyum sınırları içerisinde oldukları görülmüştür. Analiz sonuçlarına dayalı olarak, ölçeğin Türk öğretmenlerinin yaratıcılığı destekleyen sınıf içi davranışlarını ölçebileceğine karar verilmiştir.

| Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Merkez Yerleşke Bor Yolu 51240, Niğde, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim