Yazar "Özenç, Emine Gül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 4+4+4 Eğitim Sisteminin Beşinci Sınıf Öğrencilerine Yansıması: Öğretmen Görüşleri(2016) Özenç, Emine Gül; Özcan, Zeynel Ersin; Güçlü, Feramuz; Güney, Ebru KeserBu çalışmanın amacı 4+4+4 eğitim sistemiyle birlikte ortaokul olan 5. Sınıf öğrencilerinin yaşadığıproblemlerin öğretmen görüşleri açısından ele alınmasıdır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 eğitim veöğretim yılı, Niğde ili 147 beşinci sınıf branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada nitel ve nicelaraştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Elde edilen açık uçlu anket sorularından en temel görüşler;öğrenci kaynaklı olduğu düşünülen sorunların kısaca, öğrencilerin yaşlarının küçük olduğu, kendilerini ilkokulgibi hissettikleri, ergenlik çağındaki çocuklarla bir arada olmalarının sakıncalı olabileceği, derslere ilgisizoldukları yönündedir. öğretmen kaynaklı olduğu düşünülen sorunların öğrencilerin davranışlarınıyönetememe (sınıf ve davranış yönetimi), ders anlatım yöntem ve tekniklerinde hissedilen eksiklikler, haftalıkve günlük ders saatlerinin fazlalığı ile derslere giriş-çıkış saatleri şeklinde yoğunlaşmıştır; diğer etmenlerolarak kısaca ders saatlerinin fazlalığı, giriş çıkış saatlerinin uygun olmayışı, ders kitapları ve müfredatprogramının uygun olmadığı ve son olarak açlıkla başedememe olarak dile getirilmiştir. Bunlara ek olarak nicelbulgular da bu sonuçları destekler niteliktedir.Öğe A Deductive Viewpoint to Researches on Cursive Italic Handwriting(2016) Özenç, Mehmet; Özenç, Emine GülBitişik eğik yazı 2005 ilköğretim programıyla eğitim hayatımıza tekrar girmişbulunmaktadır. Bununla birlikte, programa girmesinden bu zamana kadartartışılmaya da devam edilmektedir. Bitişik eğik yazıda karşılaşılan sorunları ele alanbirçok araştırma literatürde yer almaktadır. Ancak bu araştırmalardan elde edilensonuçlar, alan yazında dağınık biçimde yer almaktadır. Yapılan bu çalışmanın anaamacı, bitişik eğik yazı ile ilgili olarak yapılan araştırmaların tümdengelimci bir bakışaçısıyla incelenerek çıkarımlara ulaşılmasının sağlanmasıdır. Bu kapsamda bitişikeğik yazı konusunda 2004-2015 yılları arasında hazırlanmış olan 22 makale ve 13lisansüstü tez incelenmeye alınmıştır. Yapılan analizler neticesinde; en fazlaaraştırmanın 2012 yılında yapıldığı, araştırmaya dâhil edilen makalelerin büyükçoğunluğunun Social Scince Citation Index (SSCI) ve Alan İndeksi kapsamı dışındakiindekslerde taranan dergilerde yayınlandığı, incelenen araştırmalara göre en fazlayaşanan sorunun bitişik eğik yazının öğrenciler açısından yorucu-zorlayıcı olması veöğrencilerin yazım kurallarına uymaması olduğu görülmüştür.Öğe Effect of Self-Evaluation-Based Oral Reading Method in Elementary School on Reading Fluency and Reading Comprehension(Ozgen Korkmaz, 2022) Saat, Ferhat; Özenç, Emine GülThe study was aimed to find out the effect of oral reading method based on self-evaluation on fluent reading and reading comprehension of fourth grade elementary students. The search was designed using a mixed method of nested mixed method patterns. In the quantitative dimension of the search from the quasi-experimental models, the unaligned pretest-posttest control grouped pattern was used. In qualitative dimension, interview sand document analysis were conducted. The study group of the research consisted of the fourth grade students at the a Primary School in the province of Nevsehir in Turkey in 2018-2019 academic year. In order to prevent time and cost loss in the determination of the study group, non-selective status sampling method was used. Based on the self-evaluation reading method, the applications were made in the class of their searcher and the other one in the school was determined as the control group. Experimental and control groups were determined (both n = 10). Statistical techniques were used to compare the pre-post-test results of each group. In addition, content analysis method was used to determine the opinions of the experimental group about the application. As to the result it has been observed that reading method based on self-evaluation is effective in improving the correct reading, reading, and reading comprehension skills of the students. It was determined that there was not a significant difference in gender except reading speed in the development of these skills. © 2022, Ozgen Korkmaz. All rights reserved.Öğe İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA KAYGILARI İLE TÜRKÇE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ (KAYSERİ İLİ ÖRNEĞİ)(2019) Dursun, Harun; Özenç, Emine GülBu çalışma, ilkokul dördüncü sınıföğrencilerinin okuma kaygılarını, Türkçe dersineyönelik tutumlarını ve okuma kaygıları ile Türkçedersine yönelik tutumları arasındaki ilişkiyiincelemektedir. Araştırma birden fazla değişkenarasındaki ilişkinin incelenmesine dayalı olduğu içinbetimsel modellerden ilişkisel tarama modelikullanılmıştır. Araştırma evreni 2017/2018 eğitimöğretim yılı Kayseri il merkezinde öğrenim görmekteolan dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır.Oranlı küme örnekleme yöntemiyle belirlenenörneklem çeşitli sosyo-ekonomik çevrelerde yer alandört ilkokuldan seçkisiz (random) atamayla belirlenen556 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisindenoluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak“Okuma Kaygı Ölçeği” ve “Türkçe Dersi TutumÖlçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilenveriler aritmetik ortalama, standart sapma, frekans,yüzde ve pearson korelasyon katsayısı teknikleri ileanaliz edilmiştir. Araştırma da elde edilen sonuçlaragöre ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumakaygıları ara sıra aralığında olduğu, Türkçe dersineyönelik tutumlarının ise kararsız aralığında olduğutespit edilmiştir. Öğrencilerin okuma kaygılarının veTürkçe dersine yönelik tutumlarının orta düzeydeolduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca ilkokul dördüncüsınıf öğrencilerinin okuma kaygıları ile Türkçe dersineyönelik tutumları arasında negatif yönde orta düzeydebir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yapılanaraştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusundaönerilerde bulunulmuştur.Öğe İlkokul Birinci ve İkinci Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Milli ve Kültürel Kavramlara Yer Verilme Durumu(2019) Özenç, Emine Gül; Karsak, Hanife Gülhan Orhanİlkokulda milli ve kültürel kavram ediminde Türkçe ders kitaplarındakimetinler oldukça öne çıkmaktadır. Bu kavramlara 2018 Türkçe dersi öğretimprogramında Milli Kültürümüz teması adı altında tavsiye edilen konu önerileriolarak yer verilmektedir. Yapılan bu araştırmanın amacı; ilkokul birinci ve ikinci sınıf düzeyinde, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında kullanılan Türkçe derskitaplarında milli ve kültürel kavramlara yer verilme durumunu belirlemektir.Çalışmada nitel yöntem kullanılmış olup, veriler doküman analizi ile toplanmışve betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; belli kavramların (örneğin Milli Mücadele ve Atatürk temasında Atatürk, bayrakkavramları), belli temalarda daha sık geçtiği; bazı kavramlarınsa incelenen derskitaplarında yer verilen temalara yayıldığı, ilkokul birinci sınıf birinci dönemİlkokuma ve yazma ders kitabında diğer kitaplara göre daha sınırlı kavramların geçtiği belirlenmiştir. Ayrıca her iki sınıf düzeyinde incelenen kavramların, yazım türlerine ve temalara göre çok fazla dengeli dağılmadığı sonuçlarınaulaşılmıştır. Yapılan çalışma sonucundan hareketle; İlkokul birinci ve ikinci sınıf Türkçe ders kitaplarında milli ve kültürel kavramların dağılımın tekrardangözden geçirilerek, metinlerde daha az yer verilen ya da hiç yer verilmeyenkavramların dengeli olarak dağıtılması, bazı kavramların bazı temalarda hiç yeralmamasının önüne geçilmesi, milli ve kültürel kavramların aynı ya da farklısınıf düzeylerinde farklı yayınevleri tarafından yayınlanmış ders kitaplarındakidurumunun incelenmesi önerilebilir.Öğe İlkokulda öz değerlendirmeye dayalı sesli okuma yönteminin akıcı okuma ve okuduğunu anlamaya etkisi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Saat, Ferhat; Özenç, Emine GülBu araştırmada, Öz Değerlendirmeye Dayalı Sesli Okuma Yöntemi'nin normal sınıflarda öğrenime devam eden ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma ile okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem desenlerinden iç içe karma yöntemler deseni kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda; yarı deneysel modellerden, eşitlenmemiş ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Nitel boyutunda ise görüşme ve öğrencilerin yazılı görüşlerinin alınması çalışmaları yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Nevşehir ili Derinkuyu ilçesi Suvermez İlkokulu'nda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde zaman ve maliyet kaybını önlemek için seçkisiz olmayan uygun durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Öz değerlendirmeye dayalı sesli okuma yöntemi ile uygulamalar çalışmacının kendi sınıfında yapılmış ve okulda bulunan dördüncü sınıf şubelerinden bir diğeri de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney ve kontrol grupları; deney grubu (f=10) ve kontrol grubu (f=10) olarak belirlenmiştir. Araştırmada iki bağımsız grubun karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi, her grubun ön-ara-son test ölçümlerinin karşılaştırılmasında ise Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Ayrıca deney grubunun uygulama hakkındaki görüşlerini belirlemek için içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; öz değerlendirmeye dayalı sesli okuma yönteminin öğrencilerin doğru okuma, prozodik okuma ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede etkili olduğu görülmüştür. Bu becerilerin gelişiminde okuma hızı dışında cinsiyete göre bir farklılık olmadığı tespit edilmiş, ayrıca öğrencilerin yöntem hakkında olumlu görüşe sahip oldukları belirlenmiştir.Öğe Türkçe Ders Kitaplarında Millî ve Kültürel Kavramların İncelenmesi(2019) Karsak, Hanife Gülhan Orhan; Özenç, Emine Gülİlkokul yıllarında millî ve kültürel kavram eğitiminin temellerinin Türkçe ders kitaplarıyla atılmasıoldukça önemlidir. Araştırmanın amacı, ilkokul 3 ve 4. sınıf düzeyinde, 2018-2019 eğitim-öğretimyılında kullanılan Türkçe ders kitaplarında temalara ve yazım türlerine göre, millî ve kültürelkavramlara yer verilme durumunu belirlemektir. Bu çalışmada nitel yöntem kullanılmış olup,veriler doküman analiziyle toplanmış ve betimsel analizle çözümlenmiştir. Sonuç olarak 3.sınıfTürkçe ders kitabında bazı kavramlara (“dinî ve millî bayramlar” , “tarihî eserler” , “sıla/göç” ) yerverilmediği, “tarihî şahsiyetler”, “mekânlar” , “insan ilişkileri” ve “aile” kavramlarının en sık yerverilen; “Türkçe” , “İstiklâl Marşı” , “gelenekler” ve “geleneksel sporlar” kavramlarının en az yerverilen kavramlar olduğu görülmüştür. İlkokul 4. sınıf Türkçe ders kitabında “insan ilişkileri”,“tarihî şahsiyetler” , “şehirlerimiz” ve “gelenekler” kavramları en sık yer verilen; “millîbayramlar”, “dinî bayramlar” , “sıla” ve “vâkıf kültürü” en az yer verilen kavramlar olarakbelirlenmiştir. Ayrıca her iki sınıf düzeyinde incelenen kavramların, yazım türlerine ve temalaragöre dengeli dağılmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe TÜRKÇE ÖĞRETİMİ DERSİNİ ALAN VE ALMAYAN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DERSLE İLGİLİ BEKLENTİ VE ÖNERİLERİ(2018) Özenç, Emine Gül; Dursun, HarunHer dersin içinde yer alan temel bir ders olan Türkçe dersibaşlangıçta, öğretmen adaylarının birinci sınıfta Türk Dili I ve II (Eskiprogramda Türkçe I ve Türkçe II) olarak karşılaştığı, bütün eğitimfakültesi öğrencilerinin programında olan bir derstir. Bu ders daha sonraüçüncü sınıfta, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik dersine yöneliköğretimsel düzeyde“Türkçe Öğretimi” dersi şeklinde karşımızaçıkmaktadır. Yapılan bu araştırma da sınıf öğretmeni adaylarının üçüncüsınıf lisans programında yer alan “Türkçe Öğretimi” dersine yöneliktir.Buna göre, bu dersi alan ve almayan öğrencilerin derse ilişkin beklentive önerileri araştırılmaya değer görülmüş ve buna yönelik sorularsorulmuştur.Yapılan bu araştırmanın çalışma grubu, Niğde de 2016-2017 eğitimve öğretim yılı Sınıf Öğretmenliğinde okuyan 106 öğretmen adayındanoluşmuştur. Buna göre çalışmanın 56 (42 kız, 14 erkek) öğrencisi Türkçeöğretimi dersini almayan grubu, 50 (45 kız, 5 erkek) öğrencisi ise bu dersialan grubu oluşturmaktadır.Araştırmada veriler; kişisel bilgiler de içeren yapılanmış görüşmeformu aracılığıyla elde edilmiştir. Bunun için öğretmen adaylarınabeklenti ve önerilerle ilgili iki soru sorulmuş ve başlangıçta 130 olanöğrenci sayısı eksik bilgilerin olması, soruların yarım yazılması ya da boşbırakılması ile 106’ya düşmüştür. Araştırma deseni nitel araştırmayöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) ile yapılmıştır. Daha sonra veriler da içerik analizine tabi tutulmuştur. Buna göre kod, kategori vetema oluşturulmuştur.Buna göre araştırmada dikkat çeken sonuçların özeti:Türkçe öğretimi dersini alan ve Türkçe öğretimi dersini almayanöğrenciler ortak olarak; Türkçeyi doğru kullanma becerisine sahip olmakistemektedirler. Ayrıca bu dersi alan ve almayan öğrencilerin genel olarakbeklentisi öğretmenliğe hazır hale gelmektir. Sınıf öğretmeni adaylarıTürkçe dersini öğrencilerine nasıl aktaracakları konusunda bilgi sahibiolmak istemektedir. Dersi almayan öğrencilerin çoğu bu dersle birliktedonanımlı hale gelmek istemektedir. Bu beklenti dersi alan öğrencilerdede gözükmektedir. Dersi almayan öğrenciler dersin tam manasıylakavranabilmesi için teorik bilginin verilmesini ve uygulamanınyapılmasını istemektedirler. Bu doğrultuda dersi alan öğrencilerde aynışekilde teorik ve uygulamalı anlatımın yapılmasını istemektedirler.